Robert Blomqvist förstärker Commvault i Norden

Report this content

Programvaruföretaget Commvault fortsätter sin expansion i Norden och har rekryterat Robert Blomqvist som Manager Systems Engineering Nordics. Robert har en lång erfarenhet från it-branschen, bland annat från 17 år på Cisco i olika befattningar.

Som Manager Systems Engineering Nordics är Robert Blomqvist med team ansvarig för Commvaults lösningar på den nordiska marknaden utifrån ett tekniskt perspektiv. Han har en gedigen erfarenhet från motsvarande uppgifter på Cisco och han har även arbetat på Palo Alto Networks.

Tjänsten som nordiskt teknikansvarig är nyinrättad och ett resultat av Commvaults framgångar i Norden. Funktionen har tidigare hanterats från företagets kontor i Holland.

– Som ingenjör gillar jag välbyggda lösningar och Commvault har väldigt bra lösningar för dataskydd och informationshantering. Det är också ett seriöst och långsiktigt företag, och det tilltalar mig. Att Commvault dessutom rankas högt av t ex Gartner är också ett stort plus. Jag tror mina kunskaper kan komma till nytta för företaget och dess partner och kunder, säger Robert Blomqvist och tillägger:

– Det nordiska Commvault-teamet är ett otroligt bra gäng. Detta i kombination med marknads­ledande lösningar samt möjligheten att få vara med och utveckla verksamheten vidare var det som gjorde att jag tog uppdraget.

Robert Blomqvist är placerad vid Commvaults nordiska kontor i Solna, norr om Stockholm.

För frågor och mer information, kontakta:
Ian Mackie, Head of EMEA Corporate Communications, imackie@commvault.com. +44 118 952 7020
Robert Nyström, Commvault PR Sweden, robert@wisecomm.se. 070-567 4904

Programvaruföretaget Commvault är en ledande leverantör av lösningar för dataskydd och informationshantering som används av organisationer i alla storlekar och branscher. Commvault hjälper företag och myndigheter att aktivt utnyttja sina data för att skapa värde och få nya insikter om verksamheten. Commvault är noterat på Nasdaq (CVLT). www.commvault.com.

Taggar: