Commvault försvarar tätpositioner i Gartners nya rapporter om backuplösningar

Report this content

För 10:e året i följd bedöms Commvault som ”ledare” i Magic Quadrant, analysföretaget Gartners återkommande granskning av lösningar för backup och återställning av data

I sin nya rapport 2021 Magic Quadrant for Enterprise Backup and Recovery Software Solutions uppmärksammar Gartner hur marknaden för backup och återställning förändras och granskar leverantörerna inom området med avseende på ett flertal olika tillämpningar och funktioner.

I den kompletterande rapporten Critical Capabilities bedömer Gartner även hur leverantörernas produkter svarar mot kraven från olika typer av IT-miljöer. Här får Commvault högst betyg för alla de tre användningsfall som studerats: datacenter (4,13 av 5), molnmiljöer (4,02 av 5) samt Edge-miljöer (4,01 av 5). Det är andra året i följd som Commvault ligger i topp i samtliga dessa produktjämförelser.

Vi lever i en tid med växande säkerhetshot och omfattande attacker som riktar sig mot data. Det understryker att backup och återställning är absolut verksamhetskritiskt. Vi tror att Commvault har en unik position för att möta dagens krav från kunderna när det gäller att stå emot ransomware och att erbjuda samma starka dataskydd överallt och oavsett vilken typ av IT-leverans de väljer – molntjänster, egna datacenter, hybridmiljöer eller Backup-as-a-Service, säger Anders Stinger, Country Manager Nordic på Commvault.

Den kompletta rapporten 2021 Gartner Magic Quadrant for Enterprise Backup and Recovery Software Solutions finns tillgänglig på: http://www.commvaul.com/itleaders.

Gartner stöder inte någon leverantör, produkt eller tjänster som beskrivs i företagets undersökningsrapporter och rekommenderar inte teknikanvändare att välja endast de leverantörer som har högsta betyg eller annan beteckning. Gartners undersökningsrapporter återger uppfattningar hos Gartners analysorganisation och bör inte tolkas som uttryck för fakta. Gartner frånsäger sig alla garantier, uttryckliga eller underförstådda, relaterad till denna undersökning, inklusive garantier för säljbarhet eller lämplighet för ett visst ändamål.

För frågor och mer information, kontakta:
Eva Westberg-Hydén, Marketing Manager Nordic Region, Commvault, ewestberghyden@commvault.com, 0708-609 397
Fredrik Pallin, Commvault PR Sweden, fredrik@pallin.net, 0708-114 115

Om Commvault
Programvaruföretaget Commvault är världsledande inom datahantering och erbjuder lösningar för att lagra, skydda, optimera och utnyttja data som används av organisationer i alla storlekar och branscher. Genom sin plattform för Intelligent Data Services hjälper Commvault företag och myndigheter att aktivt ta vara på data för att skapa värde och få nya insikter om verksamheten –överallt där deras data finns. Företaget har över 2 700 högt kvalificerade medarbetare över hela världen. Besök Commvault.com eller följ oss på @Commvault.