• Commvault/

Webinar: Hur är det möjligt att skydda sig mot cyberattacker, behålla kontrollen över sitt data och samtidigt sänka kostnaderna?

Report this content

Cyberhoten är fler och allvarligare än någonsin. Hackare och Ransomware-ligor är den nya organiserade brottsligheten och framstår som 2020-talets maffia. Utpressningsattackerna har ökat med 400 % sedan pandemin och allt fler företag blir utsatta för datastölder.

Samtidigt som EU skärper kraven på cybersäkerhet för både näringslivet och den offentliga sektorn är det varje organisations ansvar att garantera att dess egna data hanteras säkert. I det aktuella världsläget har dataskyddet även blivit en fråga om nationell säkerhet.

En investering i att skydda ert data mot cyberbrottslighet ger inte bara direkta besparingar i form av kostnader för arbetstid, utan minskar även riskerna för allvarliga och kostsamma konsekvenser av cyberattacker.

I dag finns inget utrymme för misstag. Att skydda sig och begränsa de möjliga konsekvenserna av angrepp måste därför bli en viktig del av IT-strategin.

För de flesta organisationer är det en svår uppgift att hålla jämna steg med hotbilden. Hackarna är kvicka och kreativa i sin strävan att skapa förvirring och hitta nya angreppssätt. God beredskap är nyckeln till en stark försvarsstrategi, eftersom det bara är en tidsfråga innan just er verksamhet blir målet för angrepp.

Den 8 september 10.30 är du välkommen att delta i ett webinar där vi berättar om de främsta metoderna och lösningarna för cyberförsvar som finns tillgängliga idag.

Klicka här för anmälan.

Några frågor som vi tar upp på webinaret:

• Är ledningsgruppen och IT-ansvariga medvetna om dagens hotbild och de risker som cyberattacker ställer er organisation inför?
  • Hur ni skyddar ert data mot hot
  • Hur ni kan skydda er verksamhet och samtidigt sänka kostnaderna

Medverkande:
Anders Stinger, Sales Director, Nordics Region, Commvault
Rikard Lindkvist, Senior Sales Engineer, Commvault

Andreas Eskerod, Cybersecurity Expert, Arrow

För frågor och mer information, kontakta:
Fredrik Pallin, Commvault PR Sweden,fredrik@pallin.net, 0708-114 115