Compare-IT anställer ny CFO

I linje med att Compare-IT växlar upp sin tillväxtresa så tar man nu in en ny CFO, Alexander Dahlquist. Han kommer närmast som CFO från BIMobject.

Compare-IT påbörjade nyligen sin förvärvs- och tillväxtresa genom att förvärva OurLiving AB. I linje med tillväxtresan och bolagets ambitiösa planer växlar man nu upp och tar in Alexander Dahlquist som ny CFO. Alexander har gedigen erfarenhet som CFO inom ett antal bolag, förutom BIMObject, även inom retail, byggsektorn samt logistiksektorn. Dessutom med erfarenhet av noterade bolag. Den tidigare CFO:n, Pär Gramming, kommer fortsatt att vara verksam i bolaget inom finansavdelningen.

”Alexander kommer att ha en viktig roll i Compare-IT:s fortsatta utveckling, inte minst genom sin erfarenhet av SaaS, affärsutveckling och noterad miljö. Jag ser fram emot att arbeta tillsammans med Alexander och ytterligare professionalisera bolaget. Vi är ett Proptech bolag och har en spännande resa framför oss med förvärv, tillväxt och kapitalanskaffning”.