Compare-IT deltar på H22 tillsammans med Granitor

Proptech och nya innovationer visas på H22 City Expo i Helsingborg 30 maj – 3 juli och Compare-IT deltar tillsammans med samarbetspartnern Srenity genom att utrusta Granitors visningslägenhet med smart teknik.

H22 City Expo är en viktig händelse inom fastighetsbranschen och inte minst vad gäller Proptech. Compare-IT:s nya samarbete med Granitor innebär att bolaget kommer att utrusta en visningslägenhet med smarta funktioner för att visa möjligheterna kring framtidens smarta boende. Detta görs tillsammans med Srenity, Precise Biometrics och Sensapp.

De smarta funktionerna som Compare-IT tillhandahåller är följande:

-          Belysningsstyrning via app eller med röststyrning.

-          En ”nattlampa” funktion som triggas automatiskt när man stiger upp ur sängen på natten.

-          Hemma / Borta funktionalitet som släcker apparater och belysning när man går hemifrån.

-          Skalskyddsfunktionalitet som övervakar lägenheten när man inte är hemma.

-          Uppkopplade läckagelarm och brandlarm som larmar med notis vid läckage eller brand så att man har koll även när man inte är hemma.

Alla dessa funktioner kommer fungera på ett integrerat sätt med övriga tjänster för att erbjuda den boende en smart och framtidssäkrad bostad.

-"Granitors visningslägenhet visar verkligen på framtidens boende och att Compare-IT är med och utrustar lägenheten känns helt rätt. Vår satsning på digitalisering innefattar många olika funktioner och tillämpningar och smarta hem har en given plats i vårt erbjudande”

Johan Svedström, affärschef Granitor Properties kommenterar:

-          Vi uppskattar att nyttan har fått styra tekniken när vi har inrett vår visningslägenhet i H22 med smarta funktioner. Via boendeappen har vi också möjlighet att visualisera denna gränsfria lösning på ett pedagogiskt sätt för våra kunder.

Läs mer om Granitors visningslägenhet här: Framtidens boende – hållbart, smart och flexibelt | Midroc blir Granitor

Läs mer om H22 mässan i Helsingborg här: https://www.h22cityexpo.se/

Compare-IT är ett teknikbolag inom digitalisering av fastigheter och boende. Grunden i bolagets SaaS-erbjudande är en digital boendeplattform och app som används av bostadsutvecklare, bostadsrättsföreningar och privatpersoner. Plattformen och appen täcker en mängd olika tillämpningar som t.ex kommunikationsmodul, smarta hem, tillval, bopärm, ärendehantering och bokningsverktyg.

Om Granitor

Granitor Properties utvecklar och förvaltar kommersiella lokaler och bostäder. Vi är en lokalt engagerad och ansvarstagande fastighetsutvecklare som kan göra en positiv skillnad genom de bostäder, arbetsplatser och stadsmiljöer vi utvecklar och förvaltar. Projektportföljen omfattar idag 1 100 000 kvm byggrätter med en projektvolym på ca 33 miljarder kronor. Fokus är inriktat på Södra Sverige, Storstockholmsområdet och Uppsala. Läs mer på granitor.se/properties. Granitor Properties ingår i Granitor-koncernen som utvecklar morgondagens samhälle och industri. Tillsammans med våra kunder utvecklar vi hållbara lösningar för de branscher vi är verksamma i. Vi utgår från Sverige och är verksamma internationellt. Under 2021 omsatte Granitor-koncernen cirka 9 miljarder kronor och sysselsatte 4400 medarbetare.