Compare-IT lanserar fler sensorer för Smart Homeline

Compare-IT fortsätter sin tillväxtresa och utvidgar sin produktserie Smart Homeline med ytterligare sensorer. Bolaget lanserar nu två nya trådlösa sensorer till sin redan etablerade produktplattform.

Produkterna som lanseras är en trådlös läckagesensor samt en trådlös rökdetektor, vilket ger användaren frihet att placera produkterna var man vill i sitt hem. Vid detektion av läckage eller rök så larmar de med ljudsignal men även med en notis i Smart Homeline appen så att man får besked även om man inte är hemma. Båda produkterna finns nu tillgängliga i utbudet som erbjuds villa- och flerbostadsmarknaden samt i webshopen www.smarthomeline.se/shop.

Igor Miskovic, CTO Compare-IT, kommenterar: ”Med denna produktlansering möjliggör vi, för den boende och indirekt fastighetsförvaltningen, att ytterligare höja tryggheten i sitt hem och fastigheten genom att skydda sig mot läckage och rökutveckling. De nya produkterna och funktionerna är helt i linje med vår strategi att fortsätta bygga ut vårt produkterbjudande.”

Henrik Jarl VD, Compare-IT Nordic AB

Compare-IT är ett Proptech bolag inom digitalisering av fastigheter och boende. Grunden i bolagets erbjudande är styrsystemet Smart Homeline, där kompetens återfinns inom byggnadsautomation och lösningar för smarta hem. Bolaget verkar för bestående värden för fastighetsägaren, förvaltaren och boendeinnehavaren. Hela bolagets erbjudande, inklusive utveckling, tillverkning, försäljning och support sker utifrån huvudkontoret i Malmö