Datum klart för leverans till Wästbygg projektet i Lund

Compare-IT kommer att leverera Smart Homeline, i tre omgångar under perioden juli till september, till det unika bostadsprojektet på Brunnshög i Lund. Det totala ordervärdet är, som tidigare kommunicerats, 939 000 kr.

Det är Lansa Fastigheter och Wästbygg som har tecknat avtal om fastigheten som just nu uppförs och omfattar 82 hyreslägenheter. Assemblin El ska utföra el-installationen och har nu bekräftat leveransdatum av Smart Homeline. Lägenheterna kommer att utrustas med Smart Homeline för ett framtidssäkrat smart hem, där hyresgästen via Smart Homeline appen har ett antal funktioner för att styra sitt smarta hem. Dessutom kan detta byggas ut med en mängd trådlösa sensorer för att komplettera tjänsten ytterligare samt säkra en effektiv fastighet.

-"Det känns självklart bra att äntligen få leverera Smart Homeline till det fina projektet på Brunnshög. Den här affären visar på vår förmåga att skala upp på flerbostadsmarknaden och vi är väldigt fokuserade på att göra en bra leverans och samtidigt fortsätta bygga relationer med involverade parter”.