Ingår samarbete med Precise Biometrics

Compare-IT och Precise Biometrics har ingått ett samarbete för att integrera Compare-IT:s mjukvaruplattform med Precise YOUNiQ. Genom samarbetet tänker bolagen sammanföra biometrisk access med smarta energilösningar.

Genom samarbetet görs Precise Biometrics teknologi tillgängligt för att optimera energianvändning via Compare-IT:s mjukvaruplattform. Uppvärmning och energifunktioner kan optimeras beroende på när ytorna används genom att identifiera om det finns personer närvarande. Det första steget i samarbetet innebär att integrera teknologin för att sedan kunna utvärdera den gemensamt.

Henrik Jarl, VD Compare-IT kommenterar:
-"Detta är ett strålande exempel på hur vi vill jobba med partnerskap och genom våra goda relationer med Precise kan vi åstadkomma detta hållbara initiativ. Med bolagens respektive lösningar har vi nu möjlighet att hjälpa fastighetsbolag att spara energi på ett hållbart sätt och därmed sänka sina kostnader.”

VD, Compare-IT Nordic AB (publ)

Compare-IT är ett Proptech bolag inom digitalisering av fastigheter och boende. Grunden i bolagets erbjudande är styrsystemet Smart Homeline, där kompetens återfinns inom byggnadsautomation och lösningar för smarta hem. Bolaget verkar för bestående värden för fastighetsägaren, förvaltaren och boendeinnehavaren. Hela bolagets erbjudande, inklusive utveckling, tillverkning, försäljning och support sker utifrån huvudkontoret i Malmö. www.compare-it.se

Om Precise Biometrics

Precise Biometrics AB (publ) är en global leverantör av identifieringsmjukvara. Företaget erbjuder produkter inom olika applikationsområden som möjliggör för användare att – genom sin egen biometri – identifiera sig på ett bekvämt och säkert sätt. Precise har två affärsområden; Digital Identity och Algo, och verkar från sina kontor i Sverige, Potsdam NY, USA och Shanghai, Kina. Precise aktie är noterad på Nasdaq Stockholm (PREC). För mer information, vänligen besök www.precisebiometrics.com