Ny bolagsanalys från Mangold Insight

En oberoende analys, gjord av Mangold Insight, ger rekommendationen ”köp” på Compare-IT aktien.

Analysen som publicerades idag grundar sig på bolaget per idag och tar inte hänsyn till potentiella förvärv som man annars menar är en god tilläggsoption. Mangold anser att bolagets teknik är unik och att det finns goda chanser till försäljningstillväxt. Vidare bedömer Mangold att förvärvet av OurLiving stärker Compare-IT’s position inom proptech då det öppnar upp för nya potentiella intäktsströmmar via SaaS-tjänster.

Analysen i sin helhet: https://mfn.se/cis/a/compare-it/compare-it-nordic-ab-compare-it-framtidens-hem-mangold-insight-analys-877cff33

-"Den oberoende analysen från Mangold visar på det vi själva känner, d.v.s att det finns ordentligt med fog för våra förhoppningar om tillväxt framöver, inte minst via förvärvet av OurLiving. Dessutom bekräftas vår strategi om att ta en position som Proptech bolag med SaaS i grunden.”

VD, Compare-IT Nordic AB (publ)

Compare-IT är ett Proptech bolag inom digitalisering av fastigheter och boende. Grunden i bolagets erbjudande är styrsystemet Smart Homeline, där kompetens återfinns inom byggnadsautomation och lösningar för smarta hem. Bolaget verkar för bestående värden för fastighetsägaren, förvaltaren och boendeinnehavaren. Hela bolagets erbjudande, inklusive utveckling, tillverkning, försäljning och support sker utifrån huvudkontoret i Malmö. www.compare-it.se