Ny funktion börjar användas av Peab

Sedan 2020 har Peab använt OurLiving plattformen. Successivt har samarbetet utvecklats och nu ska Peab använda nya bokningsfunktionen i två olika projekt.

Compare-IT:s vision är att förenkla människors och fastighetsbranschens vardag genom digitalisering av fastigheter och boende med fokus på SaaS. Bolagets plattform vidareutvecklas kontinuerligt och denna gång är det bokningsfunktionen som ger nya tillämpningsområden.

Brf Gamlestads Plaza i Göteborg är en fastighet med 75 lägenheter som alla har använt OurLivings kommunikationsdel mellan bostadsutvecklare och boende. Den digitala bopärmen kommer att adderas vid inflytt som sker i november 2022 – januari 2023 och dessutom kommer även bokningsfunktionen att användas till hissbokning för att undvika trängsel och väntetider.

BRF Rabarberlunden i Skövde består av 25 radhus som alla får tillgång till den digitala bopärmen samt kommunikationsdelen mellan BRF och boende vid inflyttning som sker i oktober respektive i januari. Dessutom kommer bokningsfunktionen att innefatta flyttbilsplatser – allt för att underlätta flyttprocessen och för att undvika trängsel under de dagar då inflyttning sker.

Henrik Jarl, VD Compare-IT / OurLiving kommenterar:

-"Vi älskar att driva kundvärde och att lösa problem och utmaningar. Peab har varit kund sedan 2020 och därför känns det fantastiskt bra att kunna lösa nya behov som uppkommer. Vi vill underlätta för Peab samt de boende och det gör vi med bokningsfunktionen för dessa nya projekt i Göteborg respektive Skövde utöver kommunikationsdelen och bopärmen.”

Maria Nergården, Sälj & Kundansvarig Peab Bostad:

-"Det blir ett välkommet tillskott att kunna erbjuda både ett bokningssystem och viktig boendeinformation samlat i ett och samma digitala verktyg. Vår förhoppning är att det framöver kommer underlätta både för våra bostadsköpare och bostadsrättsföreningar.”

VD, Compare-IT Nordic AB / Ourliving AB

Om Compare-IT/OurLiving

Compare-IT är ett teknikbolag inom digitalisering av fastigheter och boende. Grunden i bolagets SaaS-erbjudande är en digital boendeplattform och app som används av bostadsutvecklare, bostadsrättsföreningar och privatpersoner. Plattformen och appen täcker en mängd olika tillämpningar som t.ex kommunikationsmodul, smarta hem, tillval, bopärm, ärendehantering och bokningsverktyg.

Om Peab Bostad

Peab är Nordens samhällsbyggare med 15 000 medarbetare och en omsättning på 61 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm.