Nytt aktie- och kortnamn

Som kommunicerades den 27 oktober så kommer bolaget att handlas under det nya aktienamnet OurLiving och kortnamnet blir ”OURLIV” på Spotlight Stock Market från och med idag den 1 november.

CFI och ISIN-koderna ändras inte. FISN-koden ändras till Ourliving/SH. Lansering av det nya varumärket rullas successivt ut från och med idag och pågår under hösten 2022. All information om bolaget finns på bolagets hemsida https://www.ourliving.se/.

* Fusionen av OurLiving AB och Compare-IT Nordic AB är pågående.

* Bolaget Solarfuture i Sverige AB, som nyss förvärvades och beräknas tillträdas den 30 december, påverkas inte av namnändringen. Solarfuture i Sverige AB kommer att ligga kvar som dotterbolag tills vidare och behåller sitt varumärke.

Compare-IT är ett teknikbolag inom digitalisering av fastigheter och boende. Grunden i bolagets SaaS-erbjudande är en digital boendeplattform och app som används av bostadsutvecklare, bostadsrättsföreningar och privatpersoner. Plattformen och appen täcker en mängd olika tillämpningar som t.ex kommunikationsmodul, smarta hem, tillval, bopärm, ärendehantering och bokningsverktyg.