Sista dag för handel i BTA

Compare-IT AB (”Compare-IT” eller “Bolaget”) meddelar att nyemissionen med företrädesrätt för befintliga aktieägare (”Företrädesemissionen”) nu har registrerats i sin helhet hos Bolagsverket. Sista dag för handel med betald tecknade aktier (”BTA”) är den 11 januari 2022. Utsökningsdag för BTA är den 13 januari 2022.

Registreringen av företrädesemissionen medför att antalet aktier ökar från 20 375 506 till 40 751 012 och aktiekapitalet ökar från 2 037 550,60 SEK till 4 075 101,20 SEK.

Rådgivare

Mangold är finansiella rådgivare till Compare-IT i samband med Företrädesemissionen. Fredersen Advokatbyrå AB är legal rådgivare i samband med Företrädesemissionen.

För mer information vänligen kontakta:

Henrik Jarl, VD

E-post:  henrik.jarl@compare-it.se