Tecknar samarbetsavtal med Fiskarhedenvillan AB

Compare-IT har tecknat ett samarbetsavtal med Fiskarhedenvillan avseende leveranser av Smart Homeline samt tillhörande tjänster via Fiskarhedenvillans samarbetspartners - elektrikerna.

Husleverantören Fiskarhedenvillan har utvärderat Compare-IT:s smarta hem lösning i ett husprojekt i Mellansverige, där ett hus av koncept Trend utrustades med Compare-IT:s smarta hem lösning med fokus på trygghet, säkerhet och komfort. Fiskarhedenvillan väljer nu att teckna ett samarbetsavtal med Compare-IT avseende möjlighet för slutkunden att köpa styrsystemet Smart Homeline med möjliga tillval och kompletterande produkter såsom t ex uppkopplade brand- och rökdetektorer samt utökad funktionalitet via trådlös komplettering. Beställning, leverans och installation kommer att ske via Fiskarhedenvillans anlitade elinstallatörer.

Henrik Jarl, VD Compare-IT kommenterar:
-"Efter det lyckade utvärderingsprojektet vi gjorde tillsammans ser vi nu framemot att komma igång med samarbetet och erbjuda Fiskarhedenvllans kunder smarta funktioner i sina hus. Vi stärker vår position som ett proptech bolag och utökar vår kundbas ytterligare med Fiskarhedenvillan som en viktig kund”

Compare-IT är ett Proptech bolag inom digitalisering av fastigheter och boende. Grunden i bolagets erbjudande är styrsystemet Smart Homeline, där kompetens återfinns inom byggnadsautomation och lösningar för smarta hem. Bolaget verkar för bestående värden för fastighetsägaren, förvaltaren och boendeinnehavaren. Hela bolagets erbjudande, inklusive utveckling, tillverkning, försäljning och support sker utifrån huvudkontoret i Malmö. www.compare-it.se

Om Fiskarhedenvillan AB

Husleverantören Fiskarhedenvillan har funnits sedan 1993 och levererar ungefär 600 villor varje år i Sverige, Norge och Åland. Företaget omsätter 700 miljoner kronor (2020). Fiskarhedenvillans affärsidé är att tillsammans med sina kunder utveckla marknadens mest prisvärda och platsbyggda kvalitetshus. Bolagets vision är att vara förstahandsvalet för kvalitetsmedvetna husbyggare över hela Norden med marknadens mest nöjda kunder. För mer information om Fiskarhedenvillan se https://fiskarhedenvillan.se/

Denna information är sådan information som Compare-IT Nordic AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom Henrik Jarls försorg, för offentliggörande den 7 december 2021.