Compary AB förvärvar konkurrerande webbplatser och stärker sin roll som branschledare

Report this content

I mitten på maj förvärvade Compary AB fyra webbplatser från det konkurrerande bolaget Dios Investment AB. Därmed blir man ägare till alla de största jämförelsewebbplatserna inom kreditkort i Sverige.

Affären som slutfördes i slutet på förra veckan innebär att Compary AB förvärvar webbplatserna Kreditkortsval.se och Kreditkort.nu samt Bästakreditkortet.se och Hittakreditkortet.se.

För Compary, som länge varit störst inom jämförelsewebbplatser för kreditkort i Sverige, innebär affären att de befäster sin ledande roll ytterligare.

"Vi har länge varit imponerade av den snabba utveckling som Kreditkortsval.se sett de senaste åren, och tycker att den – tillsammans med de andra hemsidorna från Dios Investment AB – passar perfekt in i Comparys portfölj av jämförelsesajter", berättar Andreas Johannesson, delägare av Compary.

Tanken är nu att man ska fortsätta driva webbplatserna i unison med resten av företagets portfölj. Design och innehåll kommer att optimeras för att erbjuda den mest användarvänliga tjänsten för svenskar som är på jakt efter ett kreditkort för deras specifika behov och förutsättningar.

Av de fyra sajterna så är det framför allt Kreditkortsval.se och Kreditkort.nu som idag driver besökare och som redan har hjälpt tusentals användare med att hitta det bästa kreditkortet för just dem. Men även de andra två webbplatserna visar stor potential att ta sig in på marknaden och kommer nu att optimeras enligt konstens alla regler.

Förvärvet är bara det senaste av många framgångsrika förvärv som Compary gjort på kreditkortsmarknaden. Tidigare har man bland annat förvärvat Kortio (2019) och Alltomkreditkort.se (2020), och nu kommer man säkerställa att även detta förvärv blir en lika stor framgångshistoria.