Bäst Kreditkort 2024 - Alltomkreditkort.se utser årets bästa kreditkort

Report this content

Alltomkreditkort är en jämförlsesida för kreditkort. För att hitta det kreditkortet som är bäst i test har alltomkreditkort gjort årets jämförelse, om vilket kreditkort som ska få titeln som bästa kreditkortet 2024. De utsedda korten är:

Här kan du läsa om dessa sex utvalda kreditkort för att se vad de erbjuder och vilket som passar dig bäst. Alltomkreditkort går igenom allt från cashback, försäkringar och räntor till lounge access.

Bank Norwegian - För dig som gillar att resa

Bank Norwegian kreditkort, som ägs av det norska flygbolaget Norwegian, erbjuder många olika fördelar. Är du en person som reser mycket? Då har Bank Norwegian många speciella reseförmåner som nyttjar dig som resenär.

De erbjuder bonuspoäng och cashback på alla köp som görs med kortet och är fria från kontantuttagsavgifter vilket förekommerför många andra kort när man är ute och reser. Med Bank Norwegian får du även reseförsäkring som gäller när du betalar minst 50% av din resa med kreditkortet, i deras reseförsäkring ingår:

• Avbeställningsskydd - (max. 25 000 kr per person / 50 000 kr max. totalt)
  • Bagageförsening -  (max. 2 000 kr per person / 4 000 kr max. totalt)
  • Självriskskydd - (max. 10 000 kr)
  • Evakueringsskydd - (max. 10 000 kr)
  • Reseolycksfall - (max. 1 000 000 kr)

Att införskaffa ett Bank Norwegian kreditkort är helt kostnadsfritt och tillgängligt för personer över 23 år som har en anställning och inga betalningsanmärkningar. Deras kreditgräns går upp till 150 000 kr, vilken kreditgräns du får är individuellt och är helt baserat på din ekonomiska situation.

Norwegian-appen, som är tillgänglig för både iOS & APK, erbjuder en massiv med använbara funktioner.

Resurs Gold - Bonus vid fakturabetalningar

Med Resurs Gold får du bonus på alla dina köp samt 10 000 välkomstpoäng som ny kund.. Detta Mastercard har en årskostnad på 245 kr och en kreditgräns på 150 000 kr inklusive 60 räntefria dagar.

Du samlar 0,5 bonuspoäng för varje krona du handlar för. Dessa bonuspoäng kan du sedan lösa ut i poängshoppen där du har ca 500 produkter att välja bland i form av uppleverlse, inredningsprylar, elektronik och mycket mer. Du hittar bland annat:

• Zalando, CDON & Rituals
  • Orrefors vinglas
  • Biobiljetter + biomeny
  • Spotify Premium abonnemang

fördelen är att man kan senarelägga den faktiska betalningen pga man kan nyttja de 60 räntefria dagarna

Fördelen med Resurs Gold är att man kan senarelägga den faktiska betalningen eftersom man kan nyttja de 60 räntefri dagarna de har. Du kan även betala räkningar och fakturor direkt från ditt resurs kort detta kostar däremot 1% av fakturabeloppet. Dessa betalningar får du bonuspoäng för, som du senare kan utnyttja.

Det går att koppla sitt Resurs Gold kort till Apple Pay och Google Pay.

Re:member Flex - Kostnadsfritt kreditkort

Re:member Flex är ett kreditkort utan årsavgift. Deras högsta kreditgräns är 120 000 kr och kortet erbjuder en induviduell ränta på 9,74-28,24% och en effektiv ränta på 8,12-24,95%. Vilken kreditgräns samt vilken ränta du får beror på din ekonomiska situation. Innan räntan adderas får du 56 räntefria dagar du kan utnyttja. För att ansöka om detta kort måste du ha en inkomst på minst 8 333 kr/månaden, vara över 20 år och inte ha några betalningsanmärkningar.

Med Re:member Flex finns det möjlighet att delbetala upp till 24 månader helt räntefritt. Du kan alltså välja att delbetala köp upp till 20 000 kr utan ränta. Istället för en ränta så tillkommer en administrativ avgift varje månad (f.n. 57 kr).

När du handlar på Re:members hemsida så har de en sektion som heter Reward. Här handlar du med upp till 25% rabatt i hundratals olika butiker. Du betalar som vanligt med ditt kreditkort och rabatten dras sedan av på din nästkommande kreditkortsfaktura

Coop Mastercard - Köp matvaror för dina bonuspoäng

Detta kreditkortet är perfekt för en Coop-stammis då du får 1 bonuspoäng för varje spenderad krona när du handlar i en Coop-butik, för alla andra köp får du 0,5 poäng per krona. Dina insamlade poäng kan användas för att betala matvaror på Coop eller bytas mot produkter i Coops poängshop. Där ingår produkter från varumärken så som:

• Adlibris
  • SF Anytime
  • Liseberg
  • Nordic Choice Hotels

För att ansöka om detta kortet behöver du vara en Coop medlem, vara minst 18 år, ha en anställning och inte ha några betalningsanmärkningar. Coop Mastercard en kreditgräns på 100 000 kr med 55 räntefria dagar. Kortet har även en effektiv ränta på 20,28%.

Med Coop Mastercard medföljer flera försäkringar såsom; reseförsäkring, köpförsäkring med prisgaranti, allriskförsäkring (drulle) samt försäkring för utökad garanti utan självrisk. I Coop Mastercards kompletterande reseförsäkring ingår:

• Ersättning för ex. sjukdom, olycksfall, stöld
  • Avbeställningsskydd & förseningsskydd
  • Försäkringen täcker dig och 3 personer

Första året är årsavgiften 0 kr (sedan är priset 295 kr/år).

Shell Mastercard - Drivmedelsrabatter

Shell Mastercard är ett gratis tankkort utan årsavgift. Med kortet kan du få en kredit upp till 100 000 kr och 30 räntefria dagar. Shell har en effektiv ränta på 27,84%.

Kortet är igenkänt för att ge drivmedelsrabatt på alla bemannade Shell-bensinstationer i Sverige. Med kreditkortet får du 15 öre rabatt per liter hos alla bemannade Shell-stationer. Shell mastercard ger även 0,5% i bonus på alla andra köp förutom hos konkurrerande bensinkejor.

Likt många andra kreditkort så ingår olika typer av försäkringar med Shell Mastercard. Däremot har kortet flera unika försäkringar som är kopplade till fordon, bland annat:

• “Tanka fel-försäkring”
  • Självriskskydd - bärgning/vägassistans
  • Ersättning vid borttappad bilnyckel

Som ny kund får du just nu dubbel drivmedelsrabatt de tre första månaderna!

Collector Easyliving - Inget valutapåslag

Collector Easyliving är ett bra resekort då de har flera fördelar när det kommer till resor. De erbjuder bland annat en komplett reseförsäkring där de täcker allt från försenat flyg eller bagage och ersättning vid olycksfall till ersättning om något händer med din hyrbil, vespa eller moped på semestern. För att få tillgång till dessa förmåner måste du betala minst 50% av resan med Collector Easyliving kortet.

Du kan samla flygpoäng som kommer vara kopplat till förmånsprogrammet EuroBonus. Du samlar poängen genom att handla på på butiker som är anslutna till EuroBonus.

Collector Easyliving har inget valutapåslag, vilket betyder att du inte betalar en extra avgift när du köper i en annan valuta än SEK med kortet. Detta gäller för både köp utomlands och köp på utländska hemsidor. Däremot tar det en avgift på 3%(eller min. 45 kr) när du gör uttag utomlands.

Övriga funktioner som Collector Easyliving erbjuder är att du kan välja vilken färg ditt kreditkort ska ha, tillgång till ett extra kort, välja din PIN-kod och ha koll på dina köp via deras app.

Collector bjuder på första årsavgiften (195 kronor) när du ansöker via Alltomkreditkort.se

Fördelar och nackdelar med ett kreditkort

Att ha ett kreditkort kommer med en del förmåner. Att känna säkerhet och trygghet av att veta att man alltid har tillgång till pengar, ifall det skulle behövas. De flesta kreditkorten kommer med olika typer av försäkringar, så som allriskförsäkringar, leveransförsäkring och köpskydd. Men den vanligaste är den kompletterande reseförsäkringen, som bland annat ger gratis avbeställningsskydd, ersättning vid försenat flyg eller bagage.

Många kreditkort erbjuder rabatter hos samarbetspartners eller möjlighet att samla in bonuspoäng på dina kreditkortsköp som sedan löses in mot produkter, upplevelser eller pengar.

kreditkortsfakturan syns alla köp du gjort föregående månad vilket betyder att du enkelt kan se dina utgifter och på så sätt på bättre koll på din ekonomi,

Nackdelarna med att använda ett kreditkort är att det kan bli höga kostnader, men det gäller endast om du väljer att betala av din nyttjade kredit under en längre period.Detta gör att ränta tillkommer på kreditsaldot som inte betalas tillbaka direkt. Om du istället väljer att betala tillbaka din nyttjade kredit inom dina räntefria dagar tillkommer inga extra kostander alls.

Hur hittar jag det bästa kreditkortet?

För att hitta bäst kreditkort behöver du veta vilka egenskaper du vill att kortet ska ha. När du bestämt dig för vilken kreditgräns, räntenivå, årsavgift mm. som passar dig så tar du följande steg:

1. Gå in på alltomkredtikort.se och välj ut de kreditkort som passar dina krav.
  2. Använd funktionen “jämför” på korten du valt ut.
  3. Jämför korten mot varandra & välj bäst passande kort för dig.

Lär känna Alltomkreditkort

Alltomkreditkort.se erbjuder en jämförelsetjänst som recenserar och jämför alla Sveriges kreditkort. I varje recension lyft viktig information om kreditkortets förmåner, villkor, fördelar och nackdelar. Genom att ta del av recensioner för olika kreditkort kan du hitta det kreditkort som passar dig och dina behov bäst.

Här hittar du 200+ olika kreditkorts-recensioner, frågor och svar om kreditkort, guider och kreditkortsnyheter! Vid frågor eller funderingar kring kreditkort och privatekonomi, kontakta oss på Alltomkreditkort på support@alltomkreditkort.se.