Compodium International AB har rekryterat Charlotte Berg som ny VD

Charlotte kommer närmast från IDL Biotech AB (publ) där hon varit VD sedan 2017. Charlotte tillträder som VD på Compodium senast den 20 oktober 2020. Compodiums grundare, entreprenör och nuvarande VD, Bengt Grahn, kommer att ansvara för bolagets fortsatta utvecklingsarbete av digitala videomötestjänster på en marknad som nu växer kraftigt.

”Det är med stor tillförsikt och ödmjukhet jag tar mig an uppdraget som VD på Compodium. Jag ser fram emot att fortsätta utvecklingen av Compodiums verksamhet och skapa ännu större tillväxt i bolaget. Digitaliseringen går i allt snabbare takt och coronapandemin har ytterligare accelererat mognaden och behoven av digitala mötestjänster. Vi står inför en spännande expansion på en marknad där modern teknik kan lösa globala utmaningar”, säger Charlotte Berg.

”Vi är mycket glada att ha lyckats rekrytera Charlotte Berg till Compodium. Vi står inför en spännande fas av företagets internationella expansion och vi är övertygade om att Charlotte är rätt person att leda den fortsatta utvecklingen av Compodium”, säger Thomas Flinck, ordförande i Compodium International AB.

Compodium International AB levererar säkra, krypterade och autentiserade digitala videomötestjänster inom premiumsegmenten. Kunderna finns inom hälso- och sjukvård, statliga och kommunala organisationer, försvarsmakten, globalt verksamma företag och organisationer samt aktörer inom finans, försäkring och juridik.

För ytterligare information kontakta:

Thomas Flinck, ordförande Compodium International AB
Tel 070 516 53 33

Charlotte Berg, tillträdande VD
Tel 070 26 25 285

Compodium International AB har i mer än 20 år levererat säkra och tillförlitliga videokonferenser till kunder med höga krav på säkerhet inom bl a sjuk- och hälsovården, bank & finans, lag & rätt, myndigheter samt stora nationella och internationella företag och organisationer. Compodium har marknadens mest kompletta och säkra produktionsplattform, ramavtal med alla Sveriges regioner och driftsansvaret för videoinfrastrukturen på Sjunet – ett kvalitetssäkrat kommunikationsnät, särskilt framtaget och anpassat för vård och omsorg. För mer information, besök www.compodium.com