Compodium startar samarbete med Storegate

Efterfrågan av säker digital kommunikation har ökat dramatiskt för att kunna möta behovet av en flexiblare arbetsplats. Nu meddelar Compodium International AB, en ledande svenska leverantör av säkra och tillförlitliga digitala kommunikationstjänster, att de inleder ett samarbete med Storegate AB. Storegate levererar en svensk molntjänst som erbjuder tjänster för att dela, lagra och samarbeta i filer som lagras i svenska datahallar i enlighet med europeiska dataskyddslagar.

Compodium arbetar ständigt med att utöka sitt tjänsteerbjudande och möta upp det ökade behovet av en säker kommunikationsplattform. Samarbetet med Storegate går helt i linje med att kunna leverera en heltäckande lösning till företag och organisationer. Båda bolagen har som ambition att växa ännu snabbare, både vad det gäller tjänstebredd som geografiska marknader.

- Vi är väldigt glada att Storegate har valt att samarbeta med oss. Vi arbetar inom samma område och tillsammans skapar vi ett starkare värdeerbjudande gentemot kund, samtidigt som att vi blir än mer konkurrenskraftiga inom ekosystemet av säkra kommunikationstjänster i ett svenskt moln, säger Charlotte Berg, VD på Compodium.

Målet på sikt är att rent tekniskt koppla ihop Compodiums tekniska lösning med Storegates för att kunna erbjuda en sömlös användarupplevelse för kunden.

- Vi ser ett ökat behov samt en ökad medvetenhet kring säkra svenska molntjänster, säger Matz Karlsson VD på Storegate AB. Vi drivs av att kunna möta marknadens behov och säkerhetskrav inom molnbaserad datalagring. Men vår ambition är också att förenkla den digitala vardagen för våra kunder. En viktig del i det arbetet är att se till att våra kunder kan komma åt och arbeta med sina filer genom andra tjänster de använder. Vårt samarbete med Compodium är en del i den strategin. Tillsammans förenklar vi för kunden samtidigt som vi hjälper dem att följa regulatoriska krav, avslutar Matz karlsson.

Bolagets aktie COMPDM är föremål för handel på Nasdaq First North Growth Market med Redeye AB som Certified Adviser med mailadress certifiedadviser@redeye.se, telefonnummer 08-121 57 690.

Detta pressmeddelande innehåller insiderinformation som Compodium International AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 22 november, 2021 kl.13:50.

För frågor angående Compodium kontakta pressansvarig: Lin Nordström tel: +46 (0)733993386 lin.nordstrom@compodium.com

Compodium grundades 1997 med missionen att leverera tillförlitliga, digitala samarbetslösningar för organisationer, företag och myndigheter. Compodiums säkra kommunikationsplattform erbjuder tjänster med stark autentisering för att säkerställa de regulatoriska krav som finns för känsliga personuppgifter. En av dem är bolagets flaggskeppsprodukt Vidicue - en säker, krypterad och autentiserad videomötestjäns, såväl som tjänster inom säkra meddelanden, digital signatur och visselblåsarfunktion. Företaget har sitt huvudkontor i Sverige, med internationell verksamhet i Storbritannien, USA, Nederländerna och Sydafrika.

Genom att leverera tillförlitliga och säkra premiumlösningar för enhetlig kommunikation, hjälper Compodium företag och myndigheter samarbeta mer effektivt och uppnå högre produktivitet. Med en förstklassig kundtjänst och mer än tjugo års erfarenhet, hjälper Compodium sina kunder, bland annat några av de största organisationerna inom hälso -och sjukvård, teknologi, offentlig sektor och finansiella tjänster, att skapa möteskulturer som tar hänsyn till både människor och miljö.

Citat

Charlotte Berg, VD på Compodium
Vi ser ett ökat behov samt en ökad medvetenhet kring säkra svenska molntjänster. Vi drivs av att kunna möta marknadens behov och säkerhetskrav inom molnbaserad datalagring. Men vår ambition är också att förenkla den digitala vardagen för våra kunder. En viktig del i det arbetet är att se till att våra kunder kan komma åt och arbeta med sina filer genom andra tjänster de använder. Vårt samarbete med Compodium är en del i den strategin. Tillsammans förenklar vi för kunden samtidigt som vi hjälper dem att följa regulatoriska krav
Matz Karlsson VD på Storegate AB.