Concejo AB (publ), ny storägare i Compodium International AB

Compodium International AB, som levererar en krypterad och autentiserad videokommunikationstjänst för den regulatoriska marknaden, har haft en stark utveckling under det senaste året. För att öka tillväxten ytterligare har bolaget genomfört en finansieringsrunda där Concejo AB (publ) gått in som näst största ägare till ett innehav på 15%. Concejo som tidigare investerat i andra tillväxtbolag med fokus på säkerhet kommer genom sitt engagemang stärka bolagets tillväxtstrategi.

– Compodium är ett spännande SaaS-bolag som erbjuder en tjänst som ligger helt rätt i tiden. Vi är imponerade av såväl Compodiums erbjudande och affärsmodell som av management och ser fram emot att tillsammans utveckla bolaget vidare, säger Carl Adam Rosenblad, vd och koncernchef för Concejo AB (publ).

Efterfrågan på bolagets mjukvara Vidicue, en SaaS-tjänst, som säljs som en white label-produkt genom partners som Inera, Telia, Tieto EVRY och Atea, har ökat markant under året då distansmöten har blivit en del av vardagen. Vidicue möter det ökade behovet av en trygg videomötesplats där sekretessbelagd och konfidentiell information kan delas på ett säkert sätt.

-Vi välkomnar Concejo som storägare i Compodium. Vi ser Concejo som en strategisk partner för att bygga bolaget vidare, där fokus ligger på vår SaaS-produkt Vidicue. Vi uppskattar Concejos långsiktighet som ägare och erfarenhet inom scale-up bolag, och ser fram emot att tillsammans fortsätta utveckla bolaget, säger Charlotte Berg, VD för Compodium.

Om Compodium

Compodium grundades 1997 med missionen att leverera tillförlitliga, digitala samarbetslösningar för organisationer, företag och myndigheter. En av dem är bolagets flaggskeppsprodukt Vidicue - en säker, krypterad och autentiserad videokonferensplattform, såväl som tjänster inom global videoproduktion och streaming. Företaget har sitt huvudkontor i Sverige, med internationell verksamhet i Storbritannien, USA, Nederländerna, Grekland, Förenade Arabemiraten och Sydafrika.

Compodium levererar tillförlitliga och säkra premiumlösningar för enhetlig kommunikation, som hjälper företag och myndigheter samarbeta mer effektivt och uppnå högre produktivitet. Med en förstklassig kundtjänst och mer än tjugo års erfarenhet, hjälper Compodium sina kunder, bland annat några av de största organisationerna inom hälso -och sjukvård, teknologi, offentlig sektor och finansiella tjänster, att skapa möteskulturer som tar hänsyn till både människor och miljö. Compodium erbjuder dygnet-runt support, via flera globala supportcentra med tekniskt stöd på nio språk.