Efterfrågan på Compodiums videoplattform har exploderat

Compodium har länge arbetat för få fler organisationer och företag att välja videomöten framför fysiska möten - av klimatskäl. Nu har coronapandemin lett till att efterfrågan på IT-pionjären Bengt Grahns avancerade videoplattform exploderat.

Med hjälp av en svensk videoplattform kan människor mötas igen – och de flesta typer av event och konferenser hållas som tänkt.

– Marknaden har fullständigt exploderat. Rädslan för liv och död har tvingat människor att isolera sig och hitta digitala mötesformer istället för fysiska möten. Något som vår plattform är gjord för och har kapacitet för, säger Compodiums vd Bengt Grahn.

...

Läs hela artikeln här https://eventeffect.se/efterfragan-pa-compodiums-videoplattform-har-exploderat/

Compodium International AB har i mer än 20 år levererat säkra och tillförlitliga videokonferenser till kunder med höga krav på säkerhet inom bl a sjuk- och hälsovården, bank & finans, lag & rätt, myndigheter samt stora nationella och internationella företag och organisationer. Compodium har marknadens mest kompletta och säkra produktionsplattform, ramavtal med alla Sveriges landsting och driftsansvaret för videoinfrastrukturen på Sjunet – ett kvalitetssäkrat kommunikationsnät, särskilt framtaget och anpassat för vård och omsorg. Sjunet har garanterad tillgänglighet och Compodiums videokonferenser används bland annat för operationer i realtid.