I dag inleds handeln av Compodiums aktie på Nasdaq First North Growth Market

I dag, den 9 november 2021, inleds handeln i Compodium International AB:s (publ) (”Compodium” eller ”Bolaget”) aktie på Nasdaq First North Growth Market. Bolagets aktie handlas under kortnamnet "COMPDM" med ISIN-kod SE0016844468.

Compodium genomförde under oktober 2021 en nyemission av 2 500 000 aktier motsvarande en emissionslikvid om 65 MSEK före emissionskostnader. Emissionen övertecknades vilket innebär att antalet aktier inför noteringen uppgår till 10 324 878.

Rådgivare

Redeye är finansiell rådgivare, tillika utsedd som Certfied Adviser på Nasdaq First North Growth Market, och Advokatbyrån Kaiding KB är legal rådgivare till Compodium i samband med Erbjudandet och noteringen.

Compodium grundades 1997 med missionen att leverera tillförlitliga, digitala samarbetslösningar för organisationer, företag och myndigheter. Compodiums säkra kommunikationsplattform erbjuder tjänster med stark autentisering för att säkerställa de regulatoriska krav som finns för känsliga personuppgifter. En av dem är bolagets flaggskeppsprodukt Vidicue - en säker, krypterad och autentiserad videomötestjäns, såväl som tjänster inom säkra meddelanden, digital signatur och visselblåsarfunktion. Företaget har sitt huvudkontor i Sverige, med internationell verksamhet i Storbritannien, USA, Nederländerna och Sydafrika.

Compodium levererar tillförlitliga och säkra premiumlösningar för enhetlig kommunikation, som hjälper företag och myndigheter samarbeta mer effektivt och uppnå högre produktivitet. Med en förstklassig kundtjänst och mer än tjugo års erfarenhet, hjälper Compodium sina kunder, bland annat några av de största organisationerna inom hälso -och sjukvård, teknologi, offentlig sektor och finansiella tjänster, att skapa möteskulturer som tar hänsyn till både människor och miljö.