MedTech intervjuar Compodium's VD Bengt Grahn

Intervju: Ökat intresse för säkra videosamtal

"Det går väldigt fort nu. Det som brukade ta halvår eller fler år tar nu veckor." Det säger Bengt Grahn, vd Compodium, om det ökade intresset för säkerhetstjänster kring digitala möten.

Luleåbaserade Compodium har i skrivande stund 15 anställda men inom ett år ska antalet medarbetare fördubblas. Anledningen är enligt vd Bengt Grahn en kraftigt ökad efterfrågan på företagets tjänster för säkra och krypterade videomöten. Sådana tjänster kan vara intressanta inom många verksamheter där sekretessbelagda samtal tidigare alltid har ägt rum genom fysiska möten bakom stängda dörrar, vilket covid-19 nu sätter käppar i hjulen för.

...

Läs hela intervjun här: https://www.medtechmagazine.se/article/view/721814/intervju_okat_intresse_for_sakra_videosamtal

Compodium International AB har i mer än 20 år levererat säkra och tillförlitliga videokonferenser till kunder med höga krav på säkerhet inom bl a sjuk- och hälsovården, bank & finans, lag & rätt, myndigheter samt stora nationella och internationella företag och organisationer. Compodium har marknadens mest kompletta och säkra produktionsplattform, ramavtal med alla Sveriges landsting och driftsansvaret för videoinfrastrukturen på Sjunet – ett kvalitetssäkrat kommunikationsnät, särskilt framtaget och anpassat för vård och omsorg. Sjunet har garanterad tillgänglighet och Compodiums videokonferenser används bland annat för operationer i realtid.