SecureAppbox i partnerskap med Compodium för att leverera säkra videomöten till offentlig sektor

SecureAppbox lanserar säkra videomöten, speciellt framtagen för offentlig sektor

SecureAppbox lanserar säkra videomöten. Tjänsten möjliggör för kommuner att skapa videomöten där krav på sekretess behöver beaktas. Tjänsten är ett säkert alternativ till Skype, Teams eller Zoom etc. och har utvecklats i nära samarbete med UPH/Sveriges Kommuner och Regioner.

SecureAppbox har tillsammans med Compodium AB utvecklat - säkra videomöten - som ett säkert svenskt alternativ till Skype, Teams eller Zoom etc. Tjänsten gör det enkelt för organisationer att skapa och hantera säkra videomöten där krav på sekretess och integritet krävs. Tjänsten har utvecklats i nära samarbete Sveriges kommuner och regioner har en nyutvecklad möteskontroll för de som ansvarar för mötet.

Läs hela pressmeddelandet här https://www.secureappbox.se/nyheter/secureappbox-lanserar-securemeetings-en-tjanst-for-sakra-videomoten-speciellt-framtagen-for-offentl

Compodium International AB har i mer än 20 år levererat säkra och tillförlitliga videokonferenser till kunder med höga krav på säkerhet inom bl a sjuk- och hälsovården, bank & finans, lag & rätt, myndigheter samt stora nationella och internationella företag och organisationer. Compodium har marknadens mest kompletta och säkra produktionsplattform, ramavtal med alla Sveriges landsting och driftsansvaret för videoinfrastrukturen på Sjunet – ett kvalitetssäkrat kommunikationsnät, särskilt framtaget och anpassat för vård och omsorg. Sjunet har garanterad tillgänglighet och Compodiums videokonferenser används bland annat för operationer i realtid.