Succé vid lansering av nya jämförelsetjänsten Comprado

Report this content

Svenska uppstickaren Comprado utmanar jätten Google och krisande Eniro med en helt ny tjänst för att hitta produkter och tjänster på stan. Redan första månaden har sajten nått 10 000 användare.

– Vi är överväldigade över all positiv respons vi fått. Det verkar ha funnits ett stort uppdämt behov av jämförelser av utbudet på stan. Nu ska vi fortsätta att ge makten till konsumenter och förenkla jämförelser mellan fysiska återförsäljare ytterligare, säger Comprado:s VD Frederik Marqvard.

Det har länge funnits bra hjälpmedel för att jämföra produkter mellan olika E-handlare. Comprado är dock först i världen med att möjliggöra för konsumenter som vill göra jämförelser i utbudet på stan. Det vill säga hos butiker, salonger, mataffärer, restauranger, verkstäder, kemtvättar med mera.

– Vi har samlat Sveriges ledande produkt- och bokningssystem, så att konsumenter kan hitta och jämföra utbudet i sin närhet via en enda tjänst. Comprado hjälper våra användare att söka och jämföra exakt den produkt eller tjänst de är ute efter. Det är betydligt effektivare än att bara lista kontaktuppgifter till olika återförsäljare, vilket andra digitala tjänster gör, fortsätter Frederik Marqvard.

Sedan starten för ett år sedan har bolaget tagit in sju miljoner i riskkapital och etablerat kontor i Stockholm. Under oktober 2017 släpptes första versionen av tjänsten, som redan lockat 10 000 användare.

– Redan idag kan användare exempelvis jämföra hårfärgning, däckbyte till sin bil, en halvtimmes massage eller bordsbokning för middag och boka direkt Comprado. Användare kan även jämföra alltifrån extrapriser i matbutiker, till kemtvätt av skjortor till hamburgare från närliggande restauranger, avslutar Frederik Marqvard.

www.comprado.se

För mer information, kontakta:

Frederik Marqvard

Comprado AB