Comprend växer i VUCA-världen

Vi lever som vi lär. En del av sättet att göra oss redo har inneburit ett nytt sätt att arbeta. Agila metoder i kombination med självstyrande team gör det möjligt för oss att arbeta smartare och mer effektivt, vilket hjälper oss med vår mission att hjälpa våra kunder att kommunicera bättre.

Agilt och självstyre går hand i hand. Med en filosofi om ständig och löpande förbättring utforskar vi det bästa sättet att förbättra oss själva, och vad vi gör tillsammans med våra kunder.

52% tillväxt de senaste två åren

Under 2018 växte vi, organiskt, med 35%. Tillsammans med våra resultat 2017 blir det en tillväxt på 52% under de senaste två åren. En organisk tillväxt är inte möjlig utan medarbetare: med 26 personer som började på Comprend under 2018 är teamet nu 100 fantastiska medarbetare på våra kontor i Stockholm och London. Comprend är nu den största byrån i H&H Group.

Våra fantastiska kunder

Stora noterade företag och organisationer i Sverige, Storbritannien och resten av Europa fortsätter att vara vår huvudsakliga målgrupp. Vi är stolta över att jobba med företag som SEB, Vattenfall, Capio, Axfood, GKN, 3i, Provident Financial och Centrica.

Vi lanserade en ny tjänst under 2018 som riktar sig till kunder som snabbt vill komma på banan med en lättskött webbplats – Comprend’s egen plattform Website as a Service. Hittills har företag som MAG Interactive och Azelio börjat använda tjänsten, liksom vi själva för vår egen www.comprend.com.

Partners som Episerver och Microsoft fortsätter att vara viktiga för oss. Vi har också inlett ett partnerskap med Siteimprove – ett bra verktyg för alla kommunikatörer för att säkerställa att deras webbplatser är användarvänlig, tillgängliga och möter standarder.

Full fart framåt 2019

2019 har börjat i hög fart, och vi är glada att välkomna två nya affärsområdesansvariga: Anna Sebardt leder Client Services-teamet i Stockholm och Peter Holmlund leder Enterprise i Stockholm. Vi ser fram emot ett år i full fart.

Staffan Lindgren, VD

staffan.lindgren@comprend.com

Om Comprend

Vi är en digital kommunikationsbyrå som hjälper våra kunder att kommunicera bättre. Vi förstår den komplexa miljö som stora företag och organisationer måste navigera i, och arbetar tillsammans med er fram lösningar för att förbättra och hantera er kommunikation i digitala kanaler.

Comprend har funnits sedan 1996. Det är mer än 20 års erfarenhet av digital företagskommunikation. Genom vår årliga undersökning Webranking by Comprend vet vi vad kapitalmarknaden och jobbsökanden förväntar sig från företagens webbplatser. Och vi vet hur ni kan uppfylla deras förväntningar.

Hos våra 100 medarbetare i Stockholm och London finns experter i allt från strategi, design, UX, research och innehåll till djup teknisk kompetens. Vi är partners med företag som Episerver, Microsoft, Umbraco och Siteimprove. Bland våra svenska kunder finns Axfood, Capio, Electrolux, Sandvik, SEB och Skanska.

Comprend är en del av H&H Group tillsammans med våra systerbyråer Hallvarsson & Halvarsson, Springtime-Intellecta, Identx, Jung Relations, Creo, Tomorrow, Involve, Consilio, Bysted, Savvy, BerntzonBylund, Mindmakers, Socialminds och Wonderland.

Läs mer om Comprend och vad vi gör på www.comprend.com