Holmgren Kommunikation byter namn till Comunicado

Report this content

Holmgren Kommunikation byter namn till Comunicado I samband med att företaget fyller fem år byter Holmgren Kommunikation namn till Comunicado. Företaget bildades våren 1996 med affärsidén att erbjuda en mix av PR- och reklamtjänster. Sedan starten har bolaget vuxit från två till drygt 20 medarbetare och arbetar idag med integrerad kommunikation med ca 50 uppdragsgivare. Kontor finns i Stockholm och Göteborg. - Vi har av många setts som en traditionell PR-byrå. Genom namnbytet vill vi på ett tydligt sätt markera att vi arbetar med både PR och reklam, säger Lars Holmgren, VD Comunicado. Jag har egentligen aldrig eftersträvat att ha mitt efternamn i företagsnamnet då det kopplar verksamheten direkt till mig som enskild individ. Det var en viss skillnad vid starten -96 när vi var två personer, men nu är vi är mer än tjugo medarbetare och det känns bara fel att företaget ska bära mitt namn, forsätter han. Varumärkesvård genom välkomponerad mix Comunicado erbjuder ett brett urval av kommunikationstjänster inom området PR, reklam och web. - Lite förenklat kan man säga att det handlar om att kommunicera ut ett budskap och vilket verktyg man använder kan variera från gång till gång, man kan inte per automatik säga antingen PR eller reklam. För att uppnå bästa möjliga effekt i sin marknadskommunikation behöver man använda sig av en mix av olika verktyg. Genom att samla dem under samma tak så ökar man effektiviteten och spar därigenom såväl tid som pengar. Att vårda sitt varumärke kommer att bli avgörande för alla företag och organisationer som vill befästa sin position på respektive marknad, avslutar han. Bland uppdragsgivarna märks; AGA Gas, AGA Healthcare, Avantego, Bang & Olufsen, Brokk, Checkpoint Systems Sverige, Duracell, Ferring Läkemedel, Global Knowledge Network, Hammarplast, Janssen-Cilag, Johnson & Johnson, LG Electronics, MySpace, Netonomy, Pfizer, SAPA, SDRC, Schering Nordiska, Solna Stad, Sika Sverige, Tarkett Sommer, Tellabs, WM-data Caran, Wyeth Lederle m fl. För ytterligare information, kontakta; Lars Holmgren, VD comunicado pr & reklam ab Tel: 08-528 08 800 Fax: 08-528 08 830 Mobil: 070-595 10 22 E-post: lh@holmgren.cc För bildmaterial på Lars Holmgren, kontakta; Johan Brehmer, 08 - 528 08 800, jb@ holmgren.cc ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/03/08/20010308BIT00660/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/03/08/20010308BIT00660/bit0001.pdf