• Comviq/

Comviq firar "Karims" 79-årsdag och sänker priset till 79 kronor på alla abonnemang

Den 23e juli fyller Karim som egentligen heter Tariq Alkhizai, 79 år. Det firar Comviq med att sänka priset på alla abonnemang till 79 kronor per månad för alla som tecknar nytt fram till den 26 juli.

A person in a pink shirt and bow tie holding a disco ball

Description automatically generated

Han heter egentligen Tariq Alkhizai och i ung ålder började Tariq jobba med radio och utbildade sig till skådespelare vid universitetet i Bagdad. Han har varit irakisk mästare i fäktning där sporten tog honom ut i världen och bland annat till Uppsala för att tävla.

I flera omgångar har Tariq suttit i irakiskt fängelse för att han stått upp för det goda, och när han var tvungen att fly från sitt hemland valde han Sverige som sin framtid. Sedan 2012 har han varit frontfigur för Comviq.

-          Tariqs mod och värme inspirerar oss på Comviq. Vi vill fira honom och har därför en riktigt bra födelsedagsdeal, säger Nathalie Nygren, kommersiellt ansvarig för Comviq.

- Jag vill tacka alla mina kompisar på Comviq. Jag har haft så roligt under alla år och jag kommer fortsätta att jobba med Comviq i säkert 79 år till, säger Tariq Alkhizai.

Läs mer om kampanjen på  https://comviq.se/erbjudanden/karim-79

Kolla även in filmen om Tariqs liv från 2016 – Från Bagdad till kiosken.

Fredrik Hallstan, Head of External Communications Tele2

+46 761 15 38 30 // fredrik.hallstan@tele2.com

Vi tror på att kommunikation och tillgång till information leder till ökad förståelse, bättre gemenskap och en öppnare värld. Därför har Comviq sedan starten 1981 haft en pådrivande roll i att ge de svenska mobilkunderna billigare, enklare och schysstare telekomtjänster. Framgången ligger i en kombination av prisvärda abonnemang, Sveriges mest sålda kontantkort och att utmana gamla sanningar. Det lovar vi att göra även framöver så att vi kan fortsätta erbjuda våra kunder de mest prisvärda telefoni- och bredbandslösningarna på marknaden. www.comviq.se