Comviq lanserar eSIM för både kontantkort och abonnemang

Nu gör Comviq eSIM det möjligt att antingen välja bort det traditionella SIM-kortet, eller kombinera två nummer på samma mobil. Perfekt om du vill växla mellan ditt privata abonnemang och jobbabonnemanget, eller om du har ett separat nummer när du ringer familjen utomlands. Redan idag kan många mobiler på comviq.se beställas med eSIM.

Idag kommer de flesta nya mobiltelefonerna med stöd för eSIM – ett inbyggt SIM-kort som i praktiken fungerar som ett traditionellt och fysiskt SIM-kort, men innebär smidigare hantering och möjlighet till dubbla abonnemang på samma mobil. Dessutom tappar du inte bort ditt eSIM så länge du håller koll på mobilen.

– eSIM är framtidens SIM-kort, som både förenklar användandet och ger mobilen nya möjligheter. Ett schysstare och enklare sätt att tillhandahålla uppkoppling helt enkelt. Därför känns det jättebra att vi nu erbjuder den möjligheten till alla Comviq-kunder, oavsett kontantkort eller abonnemang, säger Oscar Karlsson, affärsområdeschef för Comviq.

Alla mobiltelefoner som stöder eSIM kan nu användas med Comviq eSIM. Tekniken kommer framöver dessutom underlätta byte av nummer eller uppstart av ny mobil, eftersom kunder då inte behöver vänta på att nya SIM-kort skickas ut med post. I framtiden kommer även Comviqs eSIM stödja allt fler andra uppkopplade enheter, som exempelvis smartklockor, vitvaror och larm.

Comviqs eSIM för mobiltelefoner går idag att beställa på comviq.se eller via Comviqs kundservice. På Comviqs hemsida finns dessutom en kort guide om hur man kommer igång med eSIM på olika mobiler.

Joel Ibson, Head of Corporate Communications, Tele2
+46 766 26 44 00 // joel.ibson@tele2.com