• Comviq/

Comviq och Reach for Change lyfter socialt entreprenörskap vid Järvaveckan 2024

Comviq, tillsammans med organisationen Reach for Change, är stolta över att bjuda in till möjligheten att utforska och främja socialt entreprenörskap under Järvaveckan 2024.

Under evenemanget ger Comviq besökare möjligheten att delta i samtal om social innovation och lyfta sina egna affärsidéer. Tillsammans med Reach for Change erbjuds information om inkubatorstöd för sociala entreprenörer, där deltagarna får råd och vägledning att förverkliga sina visioner och skapa positiv samhällspåverkan.

Besökare kommer ha chansen att träffa sociala entreprenörer som deltar i Reach for Change:s inkubatorprogram och höra mer om deras verksamheter på plats i Comviqs tält. Det ges möjlighet att utforska innovationer som syftar till att lösa samhällsutmaningar på kreativa och hållbara sätt.

- Vi är glada över att samarbeta med Reach for Change för att främja social innovation och stödja nästa generation av sociala entreprenörer vid årets Järvavecka. Vi är övertygade om styrkan som finns i mångfald, där vi tillsammans kan skapa en framtid där många röster får höras och ges möjlighet att bidra till samhällets utveckling. Vi vill uppmana alla intresserade att komma till Comviqs tält för att utforska potentialen i socialt entreprenörskap, säger Johanna Ervér, varumärkeschef Comviq.

Det kommer även finnas andra aktiviteter och möjligheter till interaktion i Comviqs tält, för alla besökare.

– Reach for Change tror på kraften i socialt entreprenörskap som metod för att skapa hållbara förändringar och vi är alltid nyfikna på att träffa människor som vill ta sig an de utmaningar de stöter på i sitt område. Vi ser fram emot att tillsammans med Comviq ge möjlighet för besökare på Järvaveckan att prata med oss och våra entreprenörer om hur du tar din idé till nästa steg för att bidra till positiv förändring i samhället, Andréa Råsberg, Sverigechef på Reach for Change.

Evenemangsdetaljer

Plats: Järvaveckan 2024, Spånga IP, Stockholm

Datum: 31 maj – 1 juni

Tid: Fri entré kl. 12-19

Plats: Comviqs tält F08

Mer information om Järvaveckan finner du här.

Om Reach for Change

Reach for Change är en internationell idéburen organisation som jobbar för en värld där alla barn och unga når sin fulla potential. Det gör vi genom att investera i lokalt socialt entreprenörskap och innovation som har potential att på ett kraftfullt sätt bidra till att nå de globala målen. Det innebär att vi stöttar människor som har erfarenhet av och/eller kunskap om en social utmaning och som med en innovativ idé och entreprenöriella metoder bidrar till att lösa den. Vi ger dem stöd att utveckla sina verksamheter snabbare, bättre och med en lägre risk att misslyckas än de skulle ha gjort utan oss. reachforchange.org

Om Comviq

Vi tror på att kommunikation och tillgång till information leder till ökad förståelse, bättre gemenskap och en öppnare värld. Därför har Comviq sedan starten 1981 haft en pådrivande roll i att ge de svenska mobilkunderna billigare, enklare och schysstare telekomtjänster. Framgången ligger i en kombination av prisvärda abonnemang, Sveriges mest sålda kontantkort och att utmana gamla sanningar. Det lovar vi att göra även framöver så att vi kan fortsätta erbjuda våra kunder de mest prisvärda telefoni- och bredbandslösningarna på marknaden. www.comviq.se

Jessica Hjälmered, Senior Communication Manager, Comviq/Tele2, +46 (0)8 121 47 400, jessica.hjalmered@tele2.com

Snabbfakta

Under Järvaveckan ger Comviq besökare möjligheten att delta i samtal om social innovation och lyfta sina egna affärsidéer. Tillsammans med Reach for Change erbjuds information om inkubatorstöd för sociala entreprenörer, där deltagarna får råd och vägledning att förverkliga sina visioner och skapa positiv samhällspåverkan.

Vi är glada över att samarbeta med Reach for Change för att främja social innovation och stödja nästa generation av sociala entreprenörer vid årets Järvavecka. Vi är övertygade om styrkan som finns i mångfald, där vi tillsammans kan skapa en framtid där många röster får höras och ges möjlighet att bidra till samhällets utveckling. Vi vill uppmana alla intresserade att komma till Comviqs tält för att utforska potentialen i socialt entreprenörskap.
Johanna Ervér, varumärkeschef Comviq
Reach for Change tror på kraften i socialt entreprenörskap som metod för att skapa hållbara förändringar och vi är alltid nyfikna på att träffa människor som vill ta sig an de utmaningar de stöter på i sitt område. Vi ser fram emot att tillsammans med Comviq ge möjlighet för besökare på Järvaveckan att prata med oss och våra entreprenörer om hur du tar din idé till nästa steg för att bidra till positiv förändring i samhället.
Andréa Råsberg, Sverigechef på Reach for Change