Comviq prisas som mobilbranschens mest innovativa operatör

Vid 2013 års Mobilgala - en branschgala för svenska aktörer inom mobiltelefoni -  tog Comviq hem vinst i kategorin årets mest innovativa operatör

– Det viktigaste för oss är att våra kunder tycker om det vi gör - men det här är ett erkännande från branschen att man ser att vi står för ett annorlunda sätt att tänka och agera, det känns naturligtvis väldigt kul att få ta emot, säger Magnus Larsson, Chef för Comviq.

Mobilgalan är den gala som varje år sedan år 2000 premierar de bästa produkterna, tjänsterna och insatserna inom mobilbranschen. En jury bestående av mobilexperter, branschfolk och journalister väljer ut bland de olika tävlande bidrag en vinnare i varje kategori.

Om Mobilgalan 2013
Mobilgalan arrangeras av tidningen Mobil och systertidningen Mobil Business.

Övriga nominerade i kategorin Mest innovativa operatör var Telia, Telenor, Tre samt TDC.

Juryn bestod av: Marlène Sellebråten, juryns ordförande och chefredaktör Mobil & Mobil Business, Mats Lindoff, mobillegendar & riskkapitalist, EMA Technologies, Tomas Bennich, grundare, Sweden Mobile Association, Marianne Treschow, fd general direktör PTS, grundare och vd, TreschowConsulting, Martin Sebelius, branschanalytiker och strategikonsult, Greenwhich Consulting/E&Y, Sven Sköld, telekomanalytiker, Swedbank samt Kristina Höök, professor, KTH & director Mobile Life Centre

För mer information, samt kontakt med Magnus Larsson:
Oliver Carrà, presschef Comviq, 070-426 40 06

Det viktigaste för oss är att kunderna tycker om det vi gör - men det här är ändå ett erkännande från branschen att man ser att vi står för ett annorlunda sätt att tänka och agera, det känns naturligtvis väldigt kul att få ta emot
Magnus Larsson, Chef för Comviq.