Comviq prisas som Sveriges starkaste telekomvarumärke för andra året i rad

Baserat på kundnöjdhet och varumärkeskännedom har Comviq för andra året i rad vunnit pris som Sveriges starkaste telekomvarumärke i tävlingen Evimetrix Swedish Brand Award 2018. Undersökningen baseras på Nöjd Kund Index (NKI) med svar från drygt 6 000 personer.

Evimetrix Swedish Brand Award har genomförts sedan 2002 och mäter erfarenheter och attityder mot fler än 500 varumärken i 37 branscher. Drygt 6 000 personer har tillfrågats och undersökningen grundar sig på Nöjd Kund Index (NKI) som sedan vägs mot varumärkeskännedom. De företag som får högst värde vinner utmärkelsen Swedish Brand Award och för andra året i rad tog Comviq hem priset som Sveriges starkaste telekomvarumärke.

– Det är grymt kul att svenska folket har utsett Comviq som vinnare för andra året i rad! Vårt varumärkesarbete är ett teamwork, och handlar framförallt om att utveckla och stärka varje enskilt kundmöte oavsett kanal. Det är vår absoluta styrka och anledningen till att vi står här som vinnare idag, säger Jim Carlberg, marknadschef på Comviq.

Louise Ekman, press- & PR-ansvarig, Comviq, +46 70 5222 117 / louise.ekman@comviq.com
Följ Comviq på Cision: http://news.cision.com/se/comviq

Jim Carlberg, marknadschef på Comviq