Comviq släpper på roaming inom EU

Från och med i dag kan alla kunder som har något av Comviqs Fastpris-abonnemang surfa, chatta och ringa precis som vanligt även när de befinner sig utomlands inom EU och Island, Norge samt Liechtenstein (EES).

Lagom till sommaren då många svenskar semestrar runt om i EU gör Comviq förändringar i sina abonnemang och erbjuder sina kunder att koppla upp sig och surfa precis som hemma i Sverige. Alla Comviq-kunder som har abonnemang med upp till 7 GB surf i månaden kommer att kunna ringa, SMS:a och surfa precis som i Sverige när de befinner sig inom EU eller i ett EES-land. Kunder som har Fastpris 295 eller Fastpris Student/Senior 245 med 20 GB surf kommer kunna använda upp till 8 GB inom EU (EES) samt ringa och SMS:a helt fritt.

– Svenskar är ett av världens mest uppkopplade och digitala folk och våra kunder är mycket bra exempel på detta. Det är naturligt att vilja vara uppkopplad även om man inte är i Sverige och därför är vi glada att vi nu kan ge våra kunder den möjligheten, säger Oscar Karlsson, Produkt och affärsutvecklingschef på Comviq.

Uppdateringarna i Comviqs produktportfölj börjar gälla i dag, den 15 juni.

Surfa utomlands med Comviq

Datamängder i abonnemanget:

Fastpris 145 (1 GB) – hela datamängden kan användas inom EU och EES
Fastpris 195 (3 GB) – hela datamängden kan användas inom EU och EES
Fastpris 245 (7 GB) – hela datamängden kan användas inom EU och EES
Fastpris Polen (7 GB) – hela datamängden kan användas inom EU och EES
Student/Senior 145 (3 GB) – hela datamängden kan användas inom EU och EES
Student/Senior 195 (7 GB) – hela datamängden kan användas inom EU och EES
Fastpris 295 (20 GB) – upp till 8 av 20 GB kan användas inom EU och EES
Student/Senior 245 (20 GB) – upp till 8 av 20 GB kan användas inom EU och EES

För röstsamtal, SMS och MMS gäller alltid samma villkor som hemma. Läs mer här.

Kontantkortskunder

Kunder med kontantkort behöver från den 15 juni köpa EU Vecka när de är utomlands inom EU (EES) och slipper då oväntade dyra roaming-kostnader. De kan välja emellan EU Vecka 45 kr (200 MB), EU Vecka 95 kr (500 MB) eller EU Vecka 145 kr (1 GB).

För mer information kontakta:

Malin Selander, presschef på Comviq
malin.selander@comviq.com