Comviq slår branschsnittet för kundnöjdhet för sjätte året i rad

Comviq slår för sjätte året i rad branschsnittet för kundnöjdhet och hamnar åter högt i resultatlistan bland mobiloperatörer, enligt siffror som presenteras av Svenskt Kvalitetsindex (SKI) idag. Den årliga undersökningen som mäter kundnöjdhet visar en positiv inställning till mobilbranschen överlag där privatkunderna är mer nöjda än tidigare.

Idag presenteras den årliga undersökningen av mobiloperatörers kundnöjdhet från Svenskt Kvalitetsindex (SKI). Rapporten mäter hur mobiloperatörer står sig när kunder får ranka mjuka och hårda värden inom kategorier som image, kundnöjdhet och lojalitet. I årets mätning går Comviq från 71,5 poäng till 73,4 poäng av 100 möjliga, vilket gör att Comviq hamnar bland de mest omtyckta mobiloperatörerna för privatkunder i landet.

– Det gör mig givetvis väldigt stolt att vi fortsätter öka vår kundnöjdhet. Att våra kunder tycker vi levererar på ett sätt som möter deras förväntningar, utan krångel och med en teknik som ligger i framkant, visar att vårt dagliga arbete lönar sig. Vårt erbjudande och vår vision är enkelhet gentemot våra kunder, vilket undersökningen visar att kunderna uppskattar och värdesätter, säger Oscar Karlsson, affärsområdeschef för Comviq.

Louise Ekman, press- & PR-ansvarig, Comviq, +46 70 5222 117 / louise.ekman@comviq.com

Oscar Karlsson, affärsområdeschef för Comviq