Comviq utsett till Sveriges starkaste telekomvarumärke

Baserat på kundnöjdhet och varumärkeskännedom har Comviq vunnit pris som Sveriges starkaste telekomvarumärke i tävlingen Evimetrix Swedish Brand Award 2017. Undersökningen baseras på Nöjd Kund Index (NKI) och vinnaren koras av 6 000 personer bosatta i Sverige.

Undersökningsföretaget Evimetrix genomför varje år en mätning där 6 000 personer får berätta om sina erfarenheter och attityder gentemot cirka 500 varumärken. Undersökningen grundar sig på Nöjd Kund Index (NKI) som sedan vägs mot varumärkeskännedom. De företag som får högst värde vinner utmärkelsen Swedish Brand Award och i år tog Comviq hem priset som Sveriges starkaste telekomvarumärke.

– Vi är oerhört stolta över att svenska folket har korat Comviq som vinnare i den här prestigefulla tävlingen. Det är en laginsats att bygga ett starkt varumärke och det här priset är ett kvitto på att vi gör ett fantastiskt jobb både inom kommunikation samt sälj- och kundservice. Inget pris är finare än det som kommer från nöjda kunder, säger Jim Carlberg, marknadschef på Comviq.

Evimetrix Swedish Brand Award har genomförts sedan 2002 och i fjol tog Tele2 hem vinsten i telekomkategorin.

Presskontakt
Louise Ekman, press- & PR-ansvarig, Comviq, +46 70 5222 117 / louise.ekman@comviq.com
Följ Comviq på Cision: http://news.cision.com/se/comviq

Comviq har sedan 1981 varit pådrivande för att ge de svenska mobilkunderna billigare och enklare mobiltelefoni. Genom att våga vara annorlunda och göra tvärtom är vi den moderna priskrigaren. Våra abonnemang med superlågt fastpris där allt ingår säljs på comviq.se. Och så har vi kontantkort som slår allt annat hos mer än 19 000 återförsäljare i Sverige. Hela idén med Comviq är att det ska vara Billigt. Billigt. Billigt.

Citat

Jim Carlberg, marknadschef Comviq