Mobiltelefoner med abonnemang hos Pressbyrån och 7-Eleven

I dag presenterar Comviq ett helt nytt koncept, inom kort startar försäljningen av mobiltelefoner och abonnemang hos Pressbyrån och 7-Eleven. Nu gör Comviq det ännu enklare och billigare att köpa mobiltelefoni genom att via automater erbjuda mobiler med marknadens billigaste fastprisabonnemang.

Comviq har tecknat ett avtal med Reitan Convenience om att sälja mobiltelefoner och abonnemang hos Pressbyrån och 7-Eleven.

– Nu kan vi lägga all vår energi på pris och tillgänglighet och visa kunderna hur enkelt och billigt det kan vara med mobiltelefoni. Vi får en kostnadseffektiv och smidig butikskedja med otroligt mycket bättre öppettider och tillgänglighet jämfört med konkurrenterna, säger Magnus Larsson, ansvarig för Comviq.

Konkret innebär avtalet att Comviq i ett första steg installerar automater i 30 utvalda butiker i Stockholm, Göteborg, Uppsala och Norrköping. Via en digital skärm kommer kunderna snabbt och enkelt kunna välja en mobil med marknadens billigaste fastprisabonnemang genom några enkla klick. Dessutom kommer Pressbyråns och 7-Elevens butiker fungera som utlämningsställe för mobiltelefonköp via Comviq.se. När man beställer via comviq.se kommer kunden se i vilken närmaste butik man direkt kan hämta sin telefon och abonnemang utan att vänta flera dagar på leverans.

– Vår ambition är att i slutet av 2013 ha flest butiker av alla operatörer. Via automaterna kan kunderna själva snabbt och enkelt välja mellan tre bästsäljande mobiltelefoner och sedan gå till kassan och hämta sin mobil och abonnemang, säger Magnus Larsson.

– Det är enormt roligt att vi får chansen att vara med på Comviqs nya resa. Precis som Comviq har vi en stor, bred och urban målgrupp. Våra butiker finns där kunderna naturligt befinner sig. För oss betyder samarbetet att vi kan ge våra kunder ännu bättre service. Aldrig har det varit så enkelt att skaffa sig en mobil med abonnemang, lika enkelt som det är att köpa en korv eller en kaffe hos oss, säger Fredrik Larsson, Inköpsdirektör på Reitan Convenience.

Säljstart sker i Pressbyråns och 7-Elevens utvalda butiker under vecka 49.

För mer information, vänligen kontakta:
Magnus Larsson, Ansvarig Comviq, tel: 073-660 25 03
Malin Mellberg, Presschef Comviq, tel: 070-426 40 06

Comviq har sedan 1981 kämpat för att ge de svenska mobilkunderna billigare och enklare mobiltelefoni. Genom att våga vara annorlunda och göra tvärtom är vi den moderna priskrigaren. Våra abonnemang med superlågt fastpris där allt ingår säljs på comviq.se. Och så har vi kontantkort som slår allt annat hos mer än 19 000 återförsäljare i Sverige. Hela idén med Comviq är att det ska vara Billigt. Billigt. Billigt.