Newkid och Karim i ny Comviqkampanj

I nästa Comviq-äventyr dyker artisten Newkid upp och jammar med den välkända karaktären Karim i väntan på det perfekta surfvädret.

I nsta Comviqventyr dyker artisten Newkid upp och jammar med den vlknda karaktren Karim i vntan p det perfekta surfvdret

I Comviqs nya reklamkampanj "Passa på!" spelar den hyllade artisten Alexander ”Newkid” Ferrer rollen som sig själv och den folkkära karaktären Karims nya kompis. I filmerna jammar de i väntan på det perfekta ögonblicket att surfa, vilket sedan sker till tonerna av P3 Guld-nominerade superhiten "Kanske var vi rätt bra ändå". I höstas gjorde Newkid succé i ”Så mycket bättre” på TV4 och toppade listorna med sin tolkning av "Du måste finnas".

– Vi är glada att Newkid vill göra Karim sällskap i våra kommande kampanjer under året. Han passar Comviqs varumärke, som står för kärlek och glädje, perfekt och bidrar samtidigt till en modernisering av vår profil. Newkid imponerar inte bara med sin musik utan även framför kameran, säger Jonas Lundquist, marknadschef på Tele2.

Syftet med kampanjen är att lansera ett nytt erbjudande som ska ge nya kunder bästa möjliga start. Alla som ”passar på” att teckna abonnemang bjuds nämligen på 100 GB extra surf, samt streamingtjänsten Comhem Play+ kostnadsfritt i ett år.

Även denna gång är kampanjen framtagen internt och i samarbete med ett mindre, skräddarsytt team från Chimney group. Bakom filmproduktion och regi står Giants & Toys med Traktor-regissören Mats Lindberg i spetsen. Kampanjen går live nationellt från den 1:a februari

Se filmen här

Projektgrupp:
Brand Manager, Comviq: Gabrielle Lundgren, Tele2 Sverige AB
Creative Lead: Jennie Arvenäs, Tele2 Sverige AB
Copywriters: Marcus Sjöberg och Joakim Hutchinson-Kay, Tele2 Sverige AB
Reklamchef: Åke Balfors, Tele2 Sverige AB
Produktionsbolag:  Giants & Toys
Regissör: Mats Lindberg, Traktor
Producent: Christian Rehnfors, Giants & Toys
Byråproducent: Johan Sundbaum/Gustav Garhammar, Chimney Group
Postproduction: Chimney Group