Nu finns Comviq även som bredband!

1981 lanserades Comviq som den första utmanaren till det statliga Televerket. 1997 släppte Comviq Sveriges första kontantkort, och 2004 revolutionerade Comviq Kompis den svenska telekommarknaden genom att erbjuda fria samtal dygnet runt alla dagar. Idag lanseras Comviq Bredband, och 2020 blir året då kunderna kan surfa billigt och enkelt även hemma.

Med start idag rullar Comviq ut bredband via fiber och snart kan kunder i hela Sverige surfa på wifi från Comviq i flera av landets öppna nät. Självklart utan bindningstid, uppsägningstid och startavgift. Den som redan är kund hos Comviq får dessutom rabatt på sitt nya bredband, dubbel surf på mobilabonnemanget och surfgaranti.

– Det känns grymt kul att äntligen få välkomna våra kunder till ett hem med bredband från Comviq, utan tråkiga gränser. Det är en milstolpe för oss, och mäktigt att skriva ett nytt kapitel i Comviqs långa framgångssaga. Vi vet att många av våra lojala kunder har väntat på det här lika mycket som vi har längtat, så att vi dessutom kan erbjuda en schysst deal till de befintliga kunder som skaffar bredband från oss känns riktigt bra, säger Oscar Karlsson, affärsområdeschef för Comviq.

Comviq Bredband finns från 295 kronor i månaden* och kunder kan få från 100 Mbit/s upp till 500 Mbit/s surf i hemmet. Befintliga kunder får dessutom surfgaranti, vilket betyder att kundens mobilabonnemang tankas med 50 GB extra surf i tre månader om bredbandet skulle krångla. På så sätt kan kunden känna sig trygg med att alltid njuta av maximal uppkoppling. Och självklart är det enkelt att samla allt på en och samma faktura.

Läs mer om Comviq Bredband här.

*365 kr ordinarie pris för den som inte är befintlig abonnemangskund hos Comviq

Louise Ekman, Head of Communications, Comviq, +46 70 5222 117 / louise.ekman@comviq.com

Vi tror på att kommunikation och tillgång till information leder till ökad förståelse, bättre gemenskap och en öppnare värld. Därför har Comviq sedan starten 1981 haft en pådrivande roll i att ge de svenska mobilkunderna billigare, enklare och schysstare telekomtjänster. Framgången ligger i en kombination av prisvärda abonnemang, Sveriges mest sålda kontantkort och att utmana gamla sanningar. Det lovar vi att göra även framöver så att vi kan fortsätta erbjuda våra kunder de mest prisvärda telefoni- och bredbandslösningarna på marknaden. www.comviq.se

Oscar Karlsson, affärsområdeschef för Comviq