Stora skillnader i telekomföretags kundvård på Facebook

I Socialbakers rapport för juni 2013 över hur svenska företag agerar på Facebook granskas bland annat svenska företags snabbhet och noggrannhet i att svara på ställda frågor. Comviq får bästa placeringen i grenen ”Top Socially Devoted Facebook Brands”.

–   För att kunna hålla de lägsta priserna på våra produkter har vi satsat mycket på tillgänglig och effektiv kundtjänst via Facebook och chatt på vår webb, det känns riktigt bra att det uppmärksammas, säger Magnus Larsson, chef för Comviq.

I jämförelsen ”Top Socially Devoted Facebook Brands” anges genomsnittet till 70.83 procentuellt. Comviqs respons rate anges i jämförelsen till 98 % och är med responstiden 170 minuter snabbare än testets femteplacering.

Hela rapporten från Socialbakers återfinns på:

Om Socialbakers rapport i korthet
Mätperiod: 1/6-30/6 2013.
Definitioner:
Response time: genomsnittlig tid för företaget att svara på en besökares ställda fråga.
Respons rate: procentuell andel av totalt antal skrivna frågor till företaget som besvaras av företaget i fråga.

För mer information, samt kontakt med Magnus Larsson, vänligen kontakta:
Oliver Carrà, Presschef Comviq, tel: 070-426 40 06

Comviq har sedan 1981 varit pådrivande för att ge de svenska mobilkunderna billigare och enklare mobiltelefoni. Genom att våga vara annorlunda och göra tvärtom är vi den moderna priskrigaren. Våra abonnemang med superlågt fastpris där allt ingår säljs på comviq.se. Och så har vi kontantkort som slår allt annat hos mer än 19 000 återförsäljare i Sverige. Hela idén med Comviq är att det ska vara Billigt. Billigt. Billigt.