Tele2Comviq lanserar videoklipp i mobilen tillsammans med SPORT-Expressen

Tele2Comviq lanserar idag en ny tjänst med rörliga sportnyheter till mobilen. Tjänsten, som nås via Tele2Comviqs wapportal i form av nedladdningsbara videoklipp, är resultatet av ett samarbete med TV-kanalen SPORT-Expressen. I ett första steg kommer Tele2Comviqs mobilkunder att kunna ladda ner färska sportnyhetssändningar fem gånger dagligen varje vardag. Nyhetssändningarna på SPORT-Expressen följer svenska idrottare både i Sverige och utomlands, liksom de stora sportnyheterna i världen. – Sportnyheter är något som är mycket populärt hos våra kunder. Vi ger nu våra mobilkunder ännu mer värde genom att de får möjligheten att följa favoritlag och idrottsstjärnor i rörlig bild i sina mobiltelefoner, säger Anders Steen, försäljningsansvarig för privatkunder på Tele2Comviq. Att ladda ner ett videoklipp på 2-3 minuter kostar 5 kronor. Fram till årsskiftet bjuder Tele2Comviq på datatrafikkostnaden vid nedladdningen. Tjänsten fungerar för de flesta 3G-telefoner på marknaden. Tjänsten finns tillgänglig via Tele2Comviqs wapportal, wap.comviq.se, under ”Sport & Spel”. TV-kanalen SPORT-Expressen startade under våren och finns med i utbudet från flera av de stora kabel-TV leverantörerna. För mer information, vänligen kontakta: Anders Steen, försäljningsansvarig privatkunder Tele2 Sverige AB, Tel 08-56 26 40 00 eller Tele2 Mediaservice 08-56 26 46 26