• Comvision/

Fler biltåg till kontinenten med DB Autozug – bekväm och miljövänlig bilsemester i Europa

Report this content

Nu ökar möjligheterna för svenskar som vill ha med sig bilen till södra Europa men som helst slipper de långa slitiga transportsträckorna för att ta sig dit. DB Autozug erbjuder bekväma biltåg med sovkupéer som går från olika avreseplatser i Tyskland till södra Europa, inklusive Alperna. DB Autozug släpper nu sin sommarkatalog för 2012 med ett större utbud av destinationer och avresetider, fem avgångar varje fredag från Hamburg och med möjlighet att boka Autozug-Spezial ända fram till strax före avgång.

Oavsett om du ska till Medelhavet eller Alperna så erbjuder den nya sommarkatalogen från DB Autozug ännu mer mångfald och flexibilitet vid planeringen av den härligaste tiden på året - semestern. Nu avgår biltåget tre gånger i veckan från Hamburg till Alessandria i italienska Piemont och till Narbonne i södra Frankrike. Härifrån är det bara ett stenkast till de vackraste kusterna i Italien, Frankrike och Spanien, men även till skidbackarna i Alperna.

På fredagar kan man välja mellan så många som fyra avgångar från Hansa-staden till Alessandria, München, Narbonne eller Verona. Programmet kompletteras dessutom med Trieste i Italien, Innsbruck och Villach i Österrike samt Lörrach i Tyskland.

Fredagsavgångar är särskilt populära bland semesterfirare som har bokat semesterlägenheter eftersom gästbyte i regel sker på lördagar. Därför har avgångarna på fredagar från Hamburg ökats till totalt fem. I hela Tyskland är avgångarna dubbelt så många. Trots detta bör den som ska semestra under sommaren boka sin resa med DB Autozug redan nu, i synnerhet om resan sker under högsäsongen.

Fler avgångar till Sydeuropa

Biltåget ger soliga utsikter för alla svenskar som vill ta med sig bilen på sommarsemestern i Europa men som inte är sugna på att köra hela vägen ner.

Med biltåget är det fri fart istället för bilköer som gäller – inom hela Tyskland! Totalt finns det sju DB Autozug-terminaler över hela Tyskland, i sommar med ännu fler avgångar i tidtabellen. Sommarkatalogen gäller för resor mellan den 15 april och den 31 oktober 2012.

Förmånligt erbjudande

Bolagets populära erbjudande Autozug-Spezial är perfekt när bilresenären vill spara en slant. Från 99 euro kan du resa billigt och bekvämt genom Tyskland till Frankrike, Italien eller Österrike. I erbjudandet Autozug-Spezial ingår en enkel plats i liggvagn och medtagande av bil eller motorcykel. Ytterligare personer betalar 60 euro per person. Från och med den 15 april 2012 blir erbjudandet Autozug-Spezial extra fördelaktigt för bland annat spontanresenärer, som kan boka lediga platser ända fram till strax före avgång – för utvalda anslutningar och på särskilda tider.

Alla tidtabeller, priser och bra reseinformation finns i den nya katalogen som kommer i slutet av november. Boka direkt på www.dbautozug.se, eller kontakta Deutsche Bahns ombud i Sverige på 0300-19190 eller DSB kundcenter på + 45 70 13 14 15 för bokning och information.

Presskontakt

För mer information om DB Autozug, kontakta Karina Wrobel, Comvision, tel: 0706 - 89 11 36 eller karina@comvision.se

Taggar: