JumpStart – en snabbare start för affärer i USA

21 mars 2012, 08.00-10.00, NasdaqOMX konferens, Tullvaktsvägen 15, Stockholm

JumpStart Global Advisors Scandinavia tillsammans med NasdaqOMX i samarbete med Amerikanska ambassaden bjuder in till seminarium kring möjligheterna för export och framgångsrik marknadsetablering. Ämnen som snåriga regler, osäkerhet om var man bäst etablerar, svårigheter i rekrytering och juridiska avtal samt höga kostnader kommer att diskuteras. Med det nyetablerade bolaget JumpStart Global Advisors Scandinavia öppnar sig nya möjligheter för svenska och nordiska företag som på ett smidigt sätt vill in i USA.

Företagsledare, beslutsfattare och organisationer som delar intresset för den amerikanska marknaden medverkar på seminariet onsdagen den 21 mars 2012 kl 08.00- 10.00 hos NasdaqOMX, Tullvaktsvägen 15, Stockholm. Vi bjuder på kaffe och frukostsmörgås.

Agenda: 21 mars 2012, 08.00-10.00, Nasdaq OMX konferens, Tullvaktsvägen 15, Stockholm

08.30 - 08.40       Moderator Kent Schultz - Välkommen

Lars-Ola Nordqvist, vd Comvision, JumpStart Global Advisors Scandinavia – Presenterar JumpStart-konceptet (svenska)

08.40 - 08.50       Ambassadör Mark Brzezinski – Why? – Varför USA? Välkomstanförande och introduktion till den amerikanska marknaden (engelska)

08.50 - 09.05       Jenny Rosberg, Nasdaq OMX, Senior VP. When? – När är rätt tid att etablera sig och hur säkrar man kapital? (svenska)

09.05 - 09.20       Bo Mattsson, vd Cint AB, What? – Vad förväntade vi oss när vi etablerade oss i USA och hur gick det? (svenska)

09.20 - 09.40       Scott Gordon, Managing Director JumpStart Global Advisors North America – How? – Hur startar man sina affärer snabbare i USA genom en enda kontakt i JumpStart? (engelska)

09.40 - 09.50       Maurice Parry, vd Corepro – Who? -  Presentation av JumpStart Global Advisors Scandinavia rådgivningsgrupp och nätverk i Norden. (engelska)

09.50 - 10.00       Frågor och svar

Möjligheter finns till personliga intervjuer och fototillfällen efter kl 10:00.

Vänligen anmäl ditt deltagande till Elin Norlin, 0702 - 798 640, elin@comvision.se

Om JumpStart Global Advisors
JumpStart Global Advisors (www.jumpstartglobal.com), baserat i New York, Stockholm och Singapore, är nästa generation företagsrådgivning som tillgodoser behoven hos företag som vill komma in i de nordamerikanska och skandinaviska marknaderna eller internationalisera till andra marknader. Verksamheten har grundats av Gordon Global Associates och Feintuch Communications.

Denna information finns tillgänglig i JumpStart Global Advisors pressrum www.jumpstartglobal.com, Feintuchs medierum www.feintuchcommunications.com/FC och på www.comvision.se.