Namnkunniga paneldebattörer på Hot Topics första event i Norden

Report this content

Nu presenteras de panelister som kommer delta i Hot Topics första Stockholmevent. Eventet arrangeras torsdagen den 16 maj, då det bjuds på två paneler med välkända beslutsfattare och entreprenörer från ledande nordiska och internationella bolag inom teknik, media och telekom.

Hot Topics har snabbt positionerat sig som en plattform och ett forum för ledare, innovatörer och opinionsbildare inom den globala mobil- och tekniksektorn. Fyra event arrangeas per år i Barcelona, ​​London, Stockholm och San Francisco. Varje event bjuder på paneldebatter följt av nätverkande. Endast inbjudna deltagare har tillträde.  I Stockholm den 16 maj deltar följande panelister:

• Andreas Bernström - CEO, Rebtel
  • Bengt Nordström - CEO, Northstream
  • Fredrik Cassel - General Partner, Creandum
  • Hjalmar Winbladh - CEO, Wrapp
  • Jacob de Geer - CEO, iZettle
  • Joachim Horn - CITO, Tele2
  • John Lervik - CEO, Cxense
  • Martin Falch - Director, European Leaders
  • Morten Karlsen Sørby - Chief Strategy Officer, Telenor
  • Pär-Jörgen Pärson, General Partner, Northzone Ventures
  • Rikard Steiber - Chief Digital Officer, MTG

Två heta ämnen står på agendan:

• Hot Topic 1 - Vad är nästa steg för Nordic Tech?
    Kommer Norden på sikt att kunna konkurrera med Silicon Valleys och Sydostasiens världsledande aktörer inom mobil mjuk- och hårdvara? Vilka sektorer bör man fokusera på? Vilken typ av kompetens krävs? Och hur löser man finansieringen?
  • Hot Topic 2 - Framtiden för mobiloperatörerna
    Idag levererar både internetbolag och nätverksleverantörer tjänster som direkt konkurrerar med mobiloperatörernas. Hur möter man den konkurrensen på bästa sätt? Hur ser framtidens mobiloperatörer ut och hur kan de skapa värde? Hur kommer utvecklingen påverka bolag som Ericsson och Spotify?

Tid:                   Torsdagen den 16 maj 2013, 08.00 – 12.00

Plats:                Nordic Light Hotel, Vasaplan 7  i Stockholm.

– Skandinavien erbjuder en spännande och innovativ marknad för teknologi och vi är stolta över att få hålla vårt första skandinaviska event i Stockholm, säger Philip Randerson, Hot Topics grundare och vd på European Leaders. Hot Topics Stockholm ska vara en plattform för TMT-industrins frontfigurer – ledare, investerare och entreprenörer – och uppmuntra till banbrytande diskussioner och en livlig debatt.

Kontaktuppgifter:
Rufus Jay eller Sarah Wilson, CCgroup, hottopics@ccgrouppr.com
Robert Nyström, Comvision, 070-567 49 04, robert@comvision.se

Hot Topics grundades 2010 av European Leaders. Med bas i London erbjuder European Leaders tjänster inom Executive Search and Development till några av de snabbast växande företagen inom TMT-sektorn, från start-ups till ledande internationalla aktörer. Sedan starten har Hot Topics byggt ett nätverk med cirka 1 000 ledare, investerare och entreprenörer inom TMT. Utöver eventen publiceras också nättidningen Insight, som kommer ut veckovis.

Taggar: