Styrelseproffs debuterar med barnbok om superhjältar

Report this content

Joachim Cederblad, styrelseproffs och tidigare VD på Coca-Cola i Sverige, debuterar nu som barnboksförfattare. Tisdag 11 november släpps barnboken ”Alla är vi superhjältar – Huberts äventyr” som han skrivit tillsammans med AD:n och illustratören Lovisa Lundmark. Boken handlar om sex kompisar i Cederlundaskogen som är med om ett äventyr där de upptäcker sina superkrafter.

Det är en oväntad författarduo bakom boken ”Alla är vi superhjältar – Huberts äventyr”, styrelseproffset och tidigare Coca-Cola-VD:n Joachim Cederblad och illustratören Lovisa Lundmark. Idén om att skriva boken föddes efter att de två lärt känna varandra på en gemensam arbetsplats. De har tillsammans tagit fram manus och Lovisa har skapat bokens illustrationer.

– Jag har sedan mina barn föddes haft en dröm om att skiva en barnbok om Älgen Hubert. När jag lärde känna Lovisa insåg jag att vi tillsammans kunde förverkliga idén.  Bokens avslutande del, Superhjälteskolan, tar upp viktiga värden som gäller både privat och i yrkeslivet. Jag ser det nästan som en form av managementbok, fast för barn, säger Joachim Cederblad, VD Eriks Såser och medförfattare.

Om boken

”Alla är vi superhjältar – Huberts äventyr” är en underhållande berättelse om att vi alla är superhjältar på våra egna sätt. Boken utgår i varje människas lika värde, trots våra olikheter, och att med vänskap och samarbete blir det roligare och lättare att nå våra mål.

Boken riktar sig till barn mellan 3-6 år och handlar om de sex kompisarna älgen Hubert, Rut Räv, Ulf Uggla, Björn Björn, Elsa Ekorre och hunden Tessan. De bor i Cederlunda-skogen och en dag upptäcker de sina superkrafter och tillsammans försöker de rädda Rut Rävs bröder från Jalle Jägare.

Superhjälteskolan

Boken bjuder även in till samtal mellan barn och vuxen med det avslutande pedagogiska avsnittet som kallas Superhjälteskolan. Superhjälteskolan tar upp frågor som rör vänskap, samarbete och självförtroende, frågor som kan vara svåra att prata om på ett konkret sätt.

Boken finns att köpa här: http://www.loventstudios.com/.

Joachim Cederblad: 073-944 71 54

Lovisa Lundmark: 070-642 58 05

Om Joachim Cederblad

Joachim Cederblad är utbildad civilekonom och har tidigare arbetat som bland annat vd på Coca-Cola i Sverige. Han är nu verksam som VD på Eriks Såser och är styrelseproffs.  Joachim är uppvuxen i Västergötland och bor nu i Stockholm.

Om Lovisa Lundmark

Lovisa Lundmark är utbildad statsvetare men är verksam som Art Director på investmentbolag. Hon driver även eget bolag där hon arbetar som kreatör och illustratör. Lovisa är uppvuxen i Bergsbyn utanför Skellefteå men är numera bosatt i Stockholm.

För mer information och bilder, kontakta elin@comvision.se, 070-279 86 40

Taggar: