Consilium under maj 2010

Nettoomsättningen för Consilium minskade med 10% jämfört med föregående år och uppgick till 329,1 MSEK (366,2). Orderingången ökade med 8 procent till 408,1 MSEK (379,5).

Jan-maj2010 Jan-maj2009 Jan-dec2009
Marine & Safety  288,8        322,1 776,4
Automation    40,3  44,1  135,8
Totalt     329,1        366,2 912,2

Jan-maj2010 Jan-maj2009 Jan-dec2009
Marine & Safety  264,9        334,0 691,8
Automation  143,2          45,5 187,8
Totalt  408,1        379,5 879,6

Månadsrapport avseende nettoomsättning och orderingång t.o.m. juni kommer att publiceras den 16 juli 2010.

Stockholm 2010-06-15

Consilium är en av världens ledande leverantörer av produkter och system för säkerhet och navigation. Produktprogrammet omfattar bland annat brandskydd, detektion av gas och utsläpp av rökgaser, liksom navigationsutrustning.Dessutom marknadsförs automationssystem och brandskyddssystem, framför allt till olje- och gasindustrin. En ledstjärna i Consiliums erbjudande är att bidra till att skydda människor, materiella värden och miljön. Consilium mål är att vara kundens förstahandsval när säkerheten står i fokus och erbjuda marknadens bästa kundvärde. Genom att utnyttja koncernens kompetens, långa erfarenhet och höga innovationsförmåga, ska Consilium utvecklas till en ledande aktör inom valda marknads- och produktsegment och därigenom skapa värden för aktieägarna. Consilium är noterat på OMX Nordiska Börs Stockholm, har mer än 550 anställda och omsätter mer än 900 MSEK.