Andreas Wolf lämnar positionen som SVP för region Europa och övriga världen

1 oktober 2015

Andreas Wolf har av personliga skäl bestämt sig för att lämna positionen som Senior Vice President för region Europa och övriga världen. Hans sista dag i bolaget kommer att bli 30 oktober 2015 då David Woolley, som fortsätter i sin roll som vd i Concentric, även kommer att ta över Andreas Wolfs roll under en övergångsperiod. Rekryteringen av en efterträdare har påbörjats.

Andreas Wolf kommenterar: ”Min tid på Concentric har varit givande och hela teamet har gjort ett enastående jobb för att integrera LICOS-verksamheten i koncernen samtidigt som man möjliggjort användningen av LICOS-produkter i nya applikationer. Jag önskar Concentric en fortsatt framgångsrik resa.”

David Woolley, vd i Concentric, kommenterar: ”Ända sen Andreas blev en del av Concentric i samband med förvärvet av LICOS Trucktec GmbH 2013 har han gjort betydande insatser för bolaget. Andreas har inte bara spelat en viktig roll i att framgångsrikt integrera LICOS, han har även lett ett antal viktiga framsteg för våra anläggningar i Europa och Asien. Vi kommer att utnämna en efterträdare inom en snar framtid.”

För mer information, vänligen kontakta Mia Segerberg, Group Communications, tel +46 722 269080.

Om Concentric

Concentric AB är den tidigare Hydraulics Division inom Haldex-koncernen, och från och med den 16 juni 2011 ett självständigt börsnoterat företag. Concentric är en av världens ledande utvecklare och tillverkare av pumpar. Vårt kunnande inom flödesdynamik ger våra kunder tillgång till högförädlad teknologi i pumpar för olja, vatten och bränsle, samt för hydrauliksystem. Våra tekniska lösningar och vårt utvecklingsarbete bidrar till förbättrad bränsleekonomi, styrning samt minskade utsläpp. Concentric har en global närvaro med produktionsenheter i Sverige, Tyskland, England, USA, Argentina, Indien och Kina med stöd av centrala stabs- och utvecklingsfunktioner. Verksamheten kombinerar Concentrics styrka som tillverkare av pumpar med långvarig erfarenhet av hydrauliska produkter. Våra kunder är tillverkare av lastbilar, entreprenadmaskiner, lantbruksmaskiner samt industriapplikationer.