Concentric AB ändrar datum för bokslutskommuniké 2021 samt bjuder in till telefonkonferens

Concentric ABs styrelse har beslutat att ändra datumet för offentliggörandet av bokslutskommunikén för 2021 till onsdagen den 16 februari 2022, kl. 08.00 (CET), istället för onsdagen den 9 februari 2022, som tidigare aviserats. Offentliggörandet den 16 februari 2022 följs av en telefonkonferens kl. 10.00 (CET) med vd och koncernchef David Woolley samt CFO Marcus Whitehouse.

Vi bjuder in fondförvaltare, analytiker och media att delta i telefonkonferensen. Se nedan detaljer för att delta i konferensen.

Klicka här för att delta i konferensen

Använd länken ovan för det enklaste sättet att ansluta till telefonkonferensen eller använd ett av telefonnumren nedan:

Danmark: +45 787 232 50

Finland: +358 981 710 520

Sverige: +46 8 505 583 52

Storbritannien: +44 333 300 9272

09.50 Konferensnumret öppnas
10.00 Genomgång av bokslutskommunikén
10.30 Frågestund
11.00 Avslutning

Under telefonkonferensen kommer en presentation att hållas. För att få tillgång till denna presentation, vänligen klicka på följande länk:

Klicka här för tillgång till presentationen

För ytterligare information, kontakta

David Woolley (VD och koncernchef) eller Marcus Whitehouse (CFO) på Tel: +44 121 445 6545 eller e-post: info@concentricab.com

Concentric AB är en innovatör inom flödeskontroll och flödeskraft, och är en leverantör till ledande tillverkare av lastbilar, lantbruksmaskiner, industriprodukter och entreprenadmaskiner. Koncernen har en global närvaro med tillverkning i Storbritannien, USA, Tyskland, Sverige, Indien, Kina och Argentina. Concentrics fokus är att skapa ledande teknologi genom innovativa lösningar och därigenom möta våra kunders hårda hållbarhetskrav. Concentric erbjuder motorprodukter som smörjmedels-, kylmedels- och bränslepumpar, hydraulikprodukter som omfattar kugghjulspumpar och hydraulaggregat, och även flertalet lösningar för den snabbt växande marknaden för el- och hybridfordon. Koncernen har en omsättning om cirka 1 500 MSEK och cirka 700 anställda.