Concentric AB har utsett Deborah Clayton till Vice President Group HR

Concentric AB har utsett Deborah Clayton till Vice President Group Human Resources.  Deborah kommer att ansvara för att leverera på bolagets HR-strategi samt utveckla best-practice processer för en global arbetsstyrka i USA, Europa och Asien.

Deborah har en magisterexamen i Human Resources Management från University of Northampton, förutom att vara medlem i Institute of Personnel and Development (CIPD). Med nästan tio års erfarenhet inom internationell personaladministration har Deborah skaffat sig erfarenhet från både offentliga och internationella tillverkningsföretag.

David Woolley, VD och koncernchef för Concentric AB kommenterade: ”Vi är mycket glada över att Deborah blir en del av Concentric. Deborah har en bred erfarenhet och en väl dokumenterad meritlista avseende kreativa HR -program inom global teknik- och tillverkningsverksamhet. Hennes erfarenhet av kontinuerlig förbättring (CI) kommer att komplettera vår investering i Concentric’s Business Excellence Programme (CBE) ”.

Denna information är sådan som Concentric AB är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 13 september 2021 klockan 08:00 CET.

För ytterligare information kontakta David Woolley, telefon +44-121-445 6545

Concentric AB är en innovatör inom flödeskontroll och flödeskraft, och är en leverantör till ledande tillverkare av lastbilar, lantbruksmaskiner, industriprodukter och entreprenadmaskiner. Koncernen har en global närvaro med tillverkning i Storbritannien, USA, Tyskland, Sverige, Indien, Kina och Argentina. Concentrics fokus är att skapa ledande teknologi genom innovativa lösningar och därigenom möta våra kunders hårda hållbarhetskrav. Concentric erbjuder motorprodukter som smörjmedels-, kylmedels- och bränslepumpar, hydraulikprodukter som omfattar kugghjulspumpar och hydraulaggregat, och även flertalet lösningar för den snabbt växande marknaden för el- och hybridfordon. Koncernen har en omsättning om cirka 1 500 MSEK och cirka 700 anställda.