Concentric AB publicerar årsredovisning för 2023

Concentric AB publicerade idag årsredovisningen för 2023 på www.concentricab.com och den finns tillgänglig på svenska och engelska. Den svenska årsredovisningen finns även tillgänglig i European Single Electronic Format (ESEF).

Länk till Årsredovisning 2023

Länk till ESEF-rapport 2023

För ytterligare information, vänligen kontakta Marcus Whitehouse, Tel: +44 121 445 6545 eller E-mail: info@concentricab.com

Informationen är sådan som Concentric AB är skyldigt att offentliggöra enligt lag (2007:528) om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 26 mars 2024, kl 08:30 CET.

Concentric AB är en innovatör inom flödeskontroll och flödeskraft, och är en leverantör till ledande tillverkare av entreprenadmaskiner, lastbilar, lantbruksmaskiner och industriprodukter. Koncernen har en global närvaro med tillverkning i USA, Tyskland, Storbritannien, Sverige, Indien och Kina. Concentrics fokus är att skapa ledande teknik genom innovativa lösningar och därigenom möta våra kunders hårda hållbarhetskrav. Concentric erbjuder motorprodukter som smörjmedels-, kylmedels- och bränslepumpar, och hydraulikprodukter som omfattar kugghjulspumpar och hydraulaggregat. Concentric erbjuder även flertalet produkter som utvecklats för den snabbt växande marknaden för el- och hybridfordon, däribland elektriska vatten- och oljepumpar, elektriska fläktar, temperaturregleringssystem och elektrohydraulisk styrning. 2022 hade koncernen en omsättning om 4 056 MSEK och 1 207 anställda.