• Concentric AB/

Concentric AB:s styrelse föreslår utdelning och att utdelningsförslaget ska behandlas vid en extra bolagsstämma

Concentric AB:s styrelse har beslutat att föreslå en utdelning för räkenskapsåret 2019 om 3,25 kronor per aktie.

Concentric AB kommer att kalla till en extra bolagsstämma som ska hållas onsdagen den 9 december 2020. Under rådande omständigheter kommer stämman att genomföras genom förhandsröstning (poströstning) med stöd av tillfälliga lagregler innebärande att någon stämma med möjlighet att närvara personligen eller genom ombud inte kommer att äga rum.

Mer information om den extra bolagsstämman lämnas inom kort i en separat kallelse till stämman.

För mer information, vänligen kontakta:

Lennart Lindell

E-post: lennart.lindell@concentricab.com

Telefon: +46 766 104 004

Information i detta meddelande är sådan information som Concentric AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU) nr 596/2014. Informationen lämnades, enligt kontaktpersoners försorg, för offentliggörande onsdagen den 4 november 2020 kl. 08.00 CET.

Concentric AB är en innovatör inom flödeskontroll och flödeskraft, och är en leverantör till ledande tillverkare av lastbilar, lantbruksmaskiner, industriprodukter och entreprenadmaskiner. Koncernen har en global närvaro med tillverkning i Storbritannien, USA, Tyskland, Sverige, Indien, Kina och Argentina. Concentrics fokus är att skapa ledande teknologi genom innovativa lösningar och därigenom möta våra kunders hårda hållbarhetskrav. Concentric erbjuder motorprodukter som smörjmedels-, kylmedels- och bränslepumpar, hydraulikprodukter som omfattar kugghjulspumpar och hydraulaggregat, och även flertalet lösningar för den snabbt växande marknaden för el- och hybridfordon. Koncernen har en omsättning om cirka 2 000 MSEK och cirka 800 anställda.