Concentric AB utser Joshua Berin till försäljningschef för Hydraulics i Nordamerika

Joshua Berin kommer att tillträda positionen som försäljningschef för hydraulikprodukter i Nordamerika och ansvarar för att driva en lönsam och hållbar tillväxt för dessa produkter i hela regionen.

Joshua har en kandidatexamen i kommunikation, marknadsföring och media från University of Missouri, St. Louis. Han kommer senast från Actuant Corporation där han haft olika seniora roller under fem års tid, senast som Vice President för försäljning i affärsområdet Maximatecc och fokuserade då på maskingränssnitt och instrument för tillverkare inom lantbruk, tung industri, transport och specialfordon.

Martin Bradford, Senior Vice President för region Amerika, säger: ”Josh har bevisat sin förmåga att öka försäljningen lönsamt på nya marknader genom en värdebaserad ansats. Josh har erfarenhet av att leda försäljningsteam på global basis och hans bakgrund och driv kommer att göra Josh till en viktig del av teamet.

Joshua Berin ersätter Bill Ford som går i pension inom tre månader. Utnämningen säkerställer en smidig övergång för både försäljningsteamet och Concentrics kunder.

För ytterligare information om utnämningen, vänligen kontakta Martin Bradford på martin.bradford@concentricab.com.

Concentric AB är en innovatör inom flödeskontroll och flödeskraft, och är en leverantör till ledande tillverkare av lastbilar, lantbruksmaskiner, industriprodukter och entreprenadmaskiner. Koncernen har tillverkning i Storbritannien, USA, Tyskland, Sverige, Indien, Kina och Argentina.