Concentrics kinesiska vattenpump levereras till stor traktortillverkare

Concentrics verksamhet i Suzhou, Kina, kommer att leverera vattenpumpar för dieselmotorer enligt ett kontrakt värt över 3 miljoner USD till den kinesiska verksamheten inom en av världens ledande tillverkare av lantbruksmaskiner.

Pumparna kommer att tillverkas i Concentrics fabrik i Suzhou för montering i anslutning till motorkåpan i medelstora motorer i kundens sortiment. Motorerna används till traktorer för den kinesiska marknaden. Affären innebär för kunden en fördel med lokala leveranser, så väl som ett ökande innehåll av lokalt ursprung i produkterna.

David Woolley, VD och Koncernchef i Concentric AB, säger: ”Vår fabrik i Suzhou är strategiskt placerad för att kunna betjäna både kinesiska OEMs och de många västerländska företag som är verksamma i regionen. Detta framgångsrika projekt är ett exempel på våra medarbetares kompetens och erfarenhet och visar på förtroende och engagemang från en av våra viktigaste globala kunder.”

För ytterligare information, kontakta Lena Olofsdotter, koncerninformation, tel 0708-326 854.

I Concentrics fabrik i Suzhou tillverkas olje- och vattenpumpar för medelstora och tunga dieselmotorer och för Haldex kraftaggregat, de första i Concentrics sortiment för hydraulikprodukter att tillverkas i Kina.

Concentric is an innovator in flow control and fluid power, supplying proprietary systems and components for trucks, buses and industrial vehicles, worldwide. The company encompasses two technology/product areas, hydraulics and pumps for diesel engines. The hydraulics range is supplied under the Haldex brand name and the pumps are branded Concentric.

With 1,220 employees and yearly sales  of over 2.2 billion Swedish Kronor, Concentric AB is listed on the Stockholm Stock Exchange   (www.concentricAB.com).

Taggar: